نیوز سیتی!
08 اسفند 1401 - 16:22

رویکردهای ابلاغی قرارگاه عفاف و حجاب عملیاتی شود/ از بی عفتی‌های عمومی جلوگیری کنید

رئیس شورای فرهنگ عمومی فردیس گفت: بی‌حجابی و بی‌عفتی از موانع تشکیل خانواده و عامل مهمی برای فروپاشی بنیان خانواده است و در این راستا همه دستگاه‌های فرهنگی باید به تشویق و ترغیب حجاب، گسترش معنویت و جلوگیری از مفاسد اجتماعی اقدام کنند. رویکردهای ابلاغی قرارگاه عفاف و حجاب در چارچوب قانون عملیاتی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس در فردیس، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی، امام جمعه فردیس، در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان با تاکید بر اینکه در فرهنگ اسلامی خانواده اساس جامعه است، گفت: هر جامعه از اجتماع خانواده‌ها تشکیل می‌شود و معیارانحطاط و تعالی هر جامعه، خانواده است. بنابراین برای تشکیل صحیح خانواده، تحکیم و تعالی آن، باید برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه نقش شورای فرهنگ عمومی، مهندسی فرهنگی است، گفت: اقدامات فرهنگی که قرار است در شهر انجام شود باید مطابق با برنامه‌ریزی ‌ها و تصمیمات شورای فرهنگ عمومی باشد؛ ضمن اینکه مسؤولان باید امانتدار باشند و ردیف بودجه‌های فرهنگی را مشخص و در حوزه فرهنگی هزینه کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فردیس بر ضرورت ایجاد کارگروه تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده تاکید کردو افزود: همه نهادهای فرهنگی، تربیتی از جمله حوزه‌های علمیه، آموزش و پرورش، ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر، اداره تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری‌های فردیس و مشکین دشت و دهیاری فرخ آباد در خصوص برنامه‌ریزی در این حوزه تحت نظارت امام جمعه اقدام کنند.

وی از مهدکودک‌ها به عنوان یک نهاد تربیتی تاثیرگذار در پرورش کودکان یاد کرد و گفت: با توجه به شکل‌گیری شخصیت کودکان در سنین ابتدایی زندگی، نظارت بر فعالیت مهدکودک‌ها و جلوگیری از نفوذ فرقه‌های ضاله و فرهنگ منحط غربی و پالایش مربیان در این نهاد تربیتی، از جمله وظایف نهادهای نظارتی به ویژه آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام حسینی برضرورت توجه به گزینش معلمان در آموزش و پرورش تاکید و خاطرنشان کرد: آموزش وپرورش و دانشگاه فرهنگیان باید در حوزه تربیت معلمان مومن، معتقد، متعهد و متخصص توجه بیشتری داشته باشد. همچنین نظارت جدی بر بکارگیری معلمان درمدارس غیرانتفاعی را مورد توجه ویژه قرار دهد.

وی تربیت مربیان و مشاوران خانواده و استفاده از آنها مساجد و مدارس و تشکیل مراکز مشاوره و تربیتی خانوادگی را مورد تاکید قرار داد و تقویت جهاد تبیین در راستای ترویج زندگی اسلامی، نقد زندگی غربی و یادآوری حقوق زن و تکالیف زن و مرد را ضروری دانست.‌

رئیس شورای فرهنگ عمومی فردیس با اشاره به تشکیل قرارگاه عفاف و حجاب در شهرستان‌ها، گفت: رویکردهای ابلاغی این قرارگاه در اصناف، اماکن و ادارات پیگیری شود و فرمانداری در این خصوص اقدام کند. البته این اقدامات باید در چاچوب قانون و به دور از دوقطبی کردن جامعه انجام شود.

به گفته وی بی‌حجابی و بی‌عفتی یکی از موانع تشکیل خانواده و عامل مهمی برای فروپاشی بنیان خانواده است و در این راستا همه دستگاه‌های فرهنگی باید به تشویق و ترغیب حجاب، گسترش معنویت و جلوگیری از مفاسد اجتماعی اقدام کنند.

گفتنی است؛ علاوه بر موارد فوق فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی رسانه ای در حوزه زنان و خانواده برمبنای اندیشه‌های رهبری در حوزه اشتغال عفاف و حجاب و ...، استفاده از مساجد و حسینیه‌ها برای ازدواج آسان و برنامه ریزی برای حمایت و پشتیبانی فرهنگی،اجتماعی ومعیشتی خانواده‌های آسیب‌دیده و در معرض آسیب از جمله مواردی بود که در این نشست مصوب شد.

پایان پیام/

 

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1061350

مهمترین اخبار ایران و جهان: