نیوز سیتی!
05 دی 1402 - 17:20

تامین مالی 140 پروژه با هزینه صندوق توسعه روسیه و قرقیزستان

صندوق توسعه روسیه و قرقیزستان پروژه‌های جدید و پروژه‌های موجود را به مبلغ بیش از 140 میلیون دلار تأمین مالی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، در سال 2024 صندوق توسعه روسیه و قرقیزستان پروژه‌های جدید و پروژه‌های موجود را به مبلغ بیش از 140 میلیون دلار تامین مالی خواهد کرد.

در آخرین جلسه شورای صندوق توسعه روسیه و قرقیزستان این بودجه تصویب شد.

این صندوق بر بخش‌های استراتژیک اقتصاد صنعتی، توسعه زیرساخت‌ها در آموزش و بهداشت، لجستیک، کشاورزی و فرآوری، تقویت امنیت غذایی و استقلال انرژی متمرکز خواهد بود.

همکاری در زمینه‌های مذکور ادامه خواهد بافت و برای این منظور، هیئت مدیره صندوق، حکمی را برای تامین مالی پروژه‌هایی با هزینه کمتر از یک میلیون دلار تصویب کرد.

«آرتم نوویکوف» رئیس هیئت مدیره صندوق توسعه روسیه و قرقیزستان تاکید کرد: تصمیم استراتژیک برای تصویب بودجه به صندوق اجازه می‌‌دهد تا به طور معمول به فعالیت خود ادامه دهد. صندوق از منابع لازم برخوردار است و ما همچنان درخواست‌های جدید را می‌پذیریم.

وی ادامه داد: امیدواریم تعداد و کیفیت پروژه‌های جذاب، مهم و ضروری در کشور افزایش یابد و صندوق همچنان با تامین مالی آنها به توسعه اقتصاد کمک کند.

«دانیار امانگلدیف» وزیر اقتصاد و بازرگانی قرقیزستان و عضو شورای این صندق خاطرنشان کرد: در مقایسه با سال گذشته کل مجموعه پروژه‌های صندوق 50 درصد افزایش یافته است. منابع مالی موجود به اجرای پروژه‌ها در صنعت، کشاورزی، فرآوری، مهندسی مکانیک، گردشگری، معدن در تقریباً تمام بخش‌های اقتصاد کمک می‌کند.

وی افزود: با رشد اقتصاد، نیاز به منابع مالی نیز افزایش می‌یابد و بودجه صندوق نیز به وضوح این را نشان می‌دهد.

در جلسه آخرین همچنین تصمیماتی با هدف افزایش کارایی و کیفیت فعالیت‌های این صندق اصلاحات نهادی آن و بهبود سیستم مدیریت داخلی اتخاذ شد.

صندوق توسعه روسیه و قرقیزستان بر اساس قرارداد بین دولت قرقیزستان و روسیه تأسیس شده و فعالیت می‌کند. این صندوق مهم‌ترین ابزار در روند ادغام قرقیزستان به اتحادیه اقتصادی اوراسیا است.

هدف صندوق توسعه روسیه و قرقیزستان ارتقای همکاری اقتصادی بین دو کشور، نوسازی و توسعه اقتصاد «بیشکک» و استفاده موثر از فرصت‌های ناشی از مشارکت طرفین در یکپارچگی اقتصادی اوراسیا است.

پایان پیام/ح                                                                                                  

منبع: فارس
شناسه خبر: 1616928

مهمترین اخبار ایران و جهان: