نیوز سیتی!
26 مهر 1402 - 12:30

اجازه نمی‌دهیم حریم مدرسه عرصه تهاجم فرهنگی شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: مدرسه حریم دارد و اجازه نخواهیم داد حریم مدرسه عرصه تاخت‌وتاز تهاجم فرهنگی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدجمال وزیری، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان پیش از ظهر امروز در نشست مشترک شورای معاونان اداره کل و مدیران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان سمنان اظهار کرد: در حال حاضر، در عصر جنگ ترکیبی شناختی دشمن هستیم و با لطف الهی و عنایت امام زمان (عج) و مجاهدان سربازان گمنام، توانسته ایم انقلاب را حفظ کنیم و این رسالت ما را مضاعف می‌کند تا به نقش و جایگاه آموزش و پرورش بیشتر از همیشه پی ببریم.

وی افزود: دشمنان سال‌هاست که همه تلاش خود را مصروف گمراه کردن نوجوانان ما کرده‌اند و در حال حاضر ما با نسلی صفر سروکار داریم که با عنوان نسل توسعه شناخته می‌شوند و با برنامه‌ریزی روی این گروه می‌توانیم نقشه شوم دشمنان را خنثی و حتی با این نسل، توسعه کشور را رقم بزنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از مدرسه به‌عنوان خط مقدم جبهه فرهنگی یادکرد و گفت: مدیران مدارس فرمانده این جبهه فرهنگی هستند و دفاتر مدرسه محل درس و تبادلات علمی است.

وزیری تأکید کرد: مدرسه حریم دارد و ما اجازه نخواهیم داد حریم مدرسه عرصه تاخت‌وتاز تهاجم فرهنگی شود.

وی به استراتژی آموزش و پرورش در بحث کیفیت‌بخشی اشاره کرد و گفت: یکی از سیاست‌های ما در آموزش و پرورش استان، موضوع کیفیت‌بخشی بوده و لازم است تا کارگروه کیفیت‌بخشی در ادارات شهرستان و مناطق ایجاد شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها با انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و قانون مسؤولیت اجتماعی موضوعی است که به‌منظور تحقق اهداف عالی آموزش و پرورش باید مدنظر قرار گیرد.

وزیری با بیان اینکه مدرسه محل پس‌انداز نیروی انسانی است، گفت: ما باید در دامان همین مدارس، مدیران آینده را تربیت و در مرحله کنونی، شبکه‌سازی کنیم و مدیریت مدرسه را به دانش‌آموزان بسپاریم.

به عقیده وزیری، سرمایه‌گذاری روی دوره ابتدایی موضوع مهمی است که باید جدی و در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت اقامه نماز گفت: نماز ناجی بسیاری از مشکلات دانش‌آموزان در ابعاد جسمی، روحی و آسیب‌های اجتماعی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: نماز بهترین گذرگاه انسان به‌سوی الله است. نماز موجب تقویت روح بندگی انسان شده و سبب می‌شود در افراد تعادل روحی ایجاد شود و ما را از غفلت‌ها نجات دهد.

وزیری خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی جامعه، نماز نسخه شفابخش زندگی و بازدارنده و زاینده است و مدیران مدارس اهتمام جدی نسبت به برگزاری نماز جماعت در مدارس داشته باشند و از مشارکت دانش‌آموزان در برگزاری نماز جماعت به‌عنوان خادم‌الصلاة استفاده شود.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1542172

مهمترین اخبار ایران و جهان: