نیوز سیتی!
29 آذر 1402 - 12:07

نایب‌قهرمانی سپاهان در نخستین دوره لیگ آیندگان هندبال + تصاویر

تیم هندبال نوجوانان فولاد مبارکه سپاهان در نخستین دوره لیگ آیندگان کشور به کسب مقام نایب‌‌قهرمانی بسنده کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، دیدار نهایی نخستین دوره لیگ آیندگان هندبال کشور در رده سنی نوجوانان، عصر سه‌شنبه ۲۸ آذر بین تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان و فرازبام خائیز دهدشت به میزبانی تالار فدراسیون هندبال برگزار شد و با نایب‌قهرمانی نماینده اصفهان به پایان رسید.

دو تیم فرازبام خائیز دهدشت و فولاد سپاهان اصفهان در حالی به مصاف هم رفتند که در پایان ۶۰ دقیقه رقابت جذاب و تماشایی، این فرازبام بود که فاتح لیگ آیندگان شد و کاپ قهرمانی را با خود به خانه برد.

 

در نیمه نخست این دیدار، نوجوانان هندبالیست بازی درخشانی در زمین به نمایش گذاشتند اما دهدشتی‌ها در حمله و ضدحمله موفق‌تر از طلایی‌پوشان بودند و همین امر باعث شد این نیمه ۱۴ بر ۱۰ به سود شاگردان مهدی آزاد منجیری به پایان برسد.

در نیمه دوم نیز جدال هر دو تیم برای تصاحب کاپ قهرمانی صحنه‌های جذابی رقم زد اما در پایان این نوجوانان دهدشت بودند که توانستند با پیروزی برابر سپاهان با نتیجه ۲۹ بر ۲۳ و کسب ۳ پیروزی و ۶ امتیاز کامل مرحله نهایی، نام خود را روی کاپ قهرمانی نخستین دوره لیگ آیندگان حک کنند؛ سپاهان نیز با دو برد و ۴ امتیاز عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد.

 

سپاهانی‌ها در نخستین دوره از مسابقات لیگ آیندگان هندبال ایران در مراحل مختلف در ۱۴ دیدار به میدان رفت که حاصل آن ۱۲ برد، یک تساوی و یک شکست بود، تنها شکست طلایی‌پوشان منجر به نایب‌قهرمانی این تیم لیگ در آیندگان کشور شد.

دو تیم مقاومت سیدالهشداء تهران و سنگ آهن بافق که در دور نهایی متحمل دو شکست شده بودند، بصورت مشترک رده سوم این مسابقات را از آن خود کردند.

 

نتیجه برگزاری آیندگان در تیم ملی متبلور خواهد شد

مهدی رهبری، مدیر تیم‌های پایه هندبال باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در گفت‌و‌گویی در خصوص برگزاری نخستین دوره لیگ آیندگان اظهار داشت: اولین دوره مسابقات لیگ آیندگان برگزار شد، دو رقیب دیرینه در دیدار نهایی این رقابت‌ها به مصاف یکدیگر رفتند، بازی بسیار خوبی انجام شد، به تیم فرازبام خائیز دهدشت تبریک می‌گویم و به بازیکنان و کادرفنی سپاهان نیز تبریک و خداقوت ویژه می‌گویم.

وی افزود: ۲۰ تیم در این مسابقات حضور داشتند که در نهایت ۴ تیم به مرحله پایانی راه یافتند، برگزاری این مسابقه اقدام پسندیده‌ای از طرف فدراسیون هندبال بود و نتیجه آن در آینده مشخص خواهد شد.

رهبری تصریح کرد: در سال آینده مسابقات قهرمانی آسیا در رده نوجوانان را در ایران میزبان خواهیم بود، ثمره برگزاری این رقابت‌ها در تیم ملی متبلور خواهد شد و امیدواریم که تیم ملی موفق به کسب عنوان قهرمانی شود.

به گزارش فارس، نخستین دوره لیگ آیندگان پسر از دهم مهر ماه با حضور ۲۰ تیم آغاز شد و با برگزاری ۴ مرحله مسابقات دوره‌ای به میزبانی شهر‌های مختلف ایران ۲۸ آذر به پایان رسید.

پایان پیام/۶۳۱۳۴/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1610372

مهمترین اخبار ایران و جهان: