نیوز سیتی!
01 آذر 1402 - 21:37

معاون اقتصادی استاندار: دستگاه‌ها از تولیدات واحد‌های فناور استان استفاده کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی گفت: دستگاه‌ها از تولیدات و اقلام مربوط به داخل و واحدهای فناور استان نیازهای خود را تامین کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز ناصر فخر موحدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی در چهاردهمین جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان، اظهارکرد: ثبت ایده و نیازها و مزیت‌های استان، توانمندی‌های فناورانه، طرح‌های پژوهشی و دانش‌بنیان در سامانه نان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی گفت: پارک علم و فناوری استان در این راستا به تکالیف خود عمل کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی افزود: برای حمایت از نخبگان و شرکت‌های فناور استان و رفع مشکلات آن‌ها در بخش‌های مختلف که نیاز است، تلاش شود.

وی ادامه داد: تمام دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند تا معاملات، خرید و تامین اقلام مورد نیاز خود را در سامانه ستاد به ثبت برسانند و باید به نحوی برنامه‌ریزی شود تا الزامات قانونی در این زمینه رعایت شود.

 فخرموحدی با بیان اینکه این موضوع باید به طور دائم بررسی و رصد شود تا از تخلفات در این زمینه جلوگیری شود، اضافه کرد: دستگاه‌ها از تولیدات و اقلام مربوط به داخل و واحدهای فناور استان نیازهای خود را تامین کنند و در برخی مواقع نیز تولیدات نوآوران ما پوشش دهنده نیازهای استان نیست.

وی با بیان اینکه در برگزاری رویداد تانا و برای رفع نیازهای دستگاه‌ها و واحدهای صنعتی باید ابتدا، نیازها احصا و تامین بودجه بررسی شود، افزود: در حوزه‌های مختلف نظیر گیاهان دارویی، زعفران و سایر تولیدات ظرفیت برگزاری تانا در استان وجود دارد.

فخرموحدی هدف از برگزاری جلسات ستاد را رفع مشکل و پیشبرد اهداف عنوان کرد و گفت: مصوبات در این جلسات باید به طور جدی دنبال شود.

گفتنی است، در این جلسه مصوبات جلسات گذشته این ستاد نیز مورد بررسی قرار گرفت.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1581628

مهمترین اخبار ایران و جهان: