نیوز سیتی!
10 آبان 1402 - 15:13

اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان با هدف ایجاد شفافیت مالی اصلاح می‌شود

با مصوبه کمیسیون تلفیق، وزرات آموزش و پرورش را مکلف کرد تا ظرف مدت شش ماه از ابتدای اجرای برنامه، اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان را با هدف ایجاد شفافیت مالی و محاسباتی تغییر داده و به تصویب هئیت وزیران برساند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در جلسه امروز (چهارشنبه،10 آبان) کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مواد ارجاعی حوزه آموزش و پرورش به تصویب رسید.

کمیسون تلفیق برنامه هفتم توسعه با پیشنهاد 4 درصدی دولت در زمینه  افزایش مالیات بر ارزش افزوده مخالفت کرد و نهایتا مقرر شد تا یک درصد بر مالیات بر ارزش افزوده اضافه می‌شود تا برای نوسازی مدارس فرسوده، توسعه شبکه آبی روستایی و توسعه راه های روستایی هزینه شود.

همچنین کمیسیون تلفیق، وزرات آموزش و پرورش را مکلف کرد تا ظرف مدت شش ماه از ابتدای اجرای برنامه، اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان را با هدف ایجاد شفافیت مالی و محاسباتی تغییر داده و به تصویب هئیت وزیران برساند.

 در زمینه مبحث نهضت سوادآموزی مباحثی در کمیسیون مطرح شد که آیا با مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ادغام شود و یا خیر؟ که نهایتا در کمیسیون مصوب شد که نهضت سوادآموزی  در جای خود استوار باشد و ادغام نشود اما اساسنامه آن با هدف ریشه کنی کامل بی سوادی مطلق و توسعه و تعمیق سواد ظرف مدت شش ماه اصلاح و به تصویب هئیت وزیران برسد.

در ادامه کمیسیون  تلفیق مقرر کرد تا پایان شش ماه سال اول برنامه، قرارداد نیروهای خرید خدمت آموزشی با رعایت صلاحیت های عمومی ، تخصصی و حرفه ای به قرارداد کار معین تبدیل وضعیت شوند البته مصوبات مذکور باید به تایید صحن علنی مجلس برسد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1557828

مهمترین اخبار ایران و جهان: