نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 21:13

آمادگی استقرار ۱۰۰ گیت گذرنامه در مرز خسروی فراهم شده است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: آمادگی استقرار ۱۰۰ گیت گذرنامه برای تردد زوار عتبات عالیت از مرز خسروی فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه امروز در نشست با اصحاب رسانه، اظهار کرد: در چهار ماهه ابتدایی سال در سرقت‌های مهم همچون سرقت خانه، مغازه،  اتومبیل و...  در استان کرمانشاه ۱۶ درصد کاهش داشته‌ایم. 

وی با بیان اینکه در این مدت در سرقت‌های خرد شاهد افزایش بوده‌ایم، آمار سرقت‌های خرد را ۶۳ درصد از کل سرقت‌های صورت گرفته در چهار ماه ابتدایی سال بیان کرد و گفت: عامل اصلی سرقت‌های خرد معتادین متجاهر هستند که در صورت جمع‌آوری آنان حداقل آمار این نوع سرقت حداقل ۴۰ درصد کاهش خواهد یافت.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به وجود ۳ هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر در استان اشاره کرد و افزود: در استان فقط ظرفیت جمع‌آوری یک‌هزار و ۱۰۰ معتاد متجاهر وجود دارد. 

وی با بیان اینکه باید نهادهایی همچون شهرداری، بهزیستی و شورای هماهنگی استانداری زیرساخت‌های لازم زا برای نگهداری معتادین متجاهر فراهم کنند، تأکید کرد: اگر زیرساخت‌های فراهم باشد پلیس ظرف ۴۸ ساعت تمامی معتادان متجاهر را جمع‌آوری خواهد کرد.

حاجیان بیان کرد: بانک اطلاعاتی سارقین مهم ایجاد شده و آنان همیشه تحت نظر هستند و در بحث مبارزه با سرقت‌های به حالت عنف نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم. 

رئیس پلیس استان کرمانشاه در ادامه به موضوع سلاح‌های گرم غیرمجاز به عنوان یکی از معضلات امنیتی استان ورود کرد و گفت: خریداری، حمل و نگهداری سلاح گرم غیرمجاز دو تا پنج سال جبس در پی دارد.

حاجیان از دارندگان سلاح‌های گرم غیرمجاز خواست سلاح‌های خود را به مراجع انتظامی تحویل دهند و به آنان اطمینان خاطر داد که در این‌صورت هیچ مشکلی برایشان پیش نخواهد آمد، اما در غیر این‌صورت پلیس به سراغ آنان خواهد رفت و مجازات در انتظارشان خواهد بود. 

وی در خصوص اراذل و اوباش، گفت: پلیس در صحنه با آنان برخورد و نسبت به دستگیریشان اقدام خواهد کرد و در صورت عدم تمکین و چنانچه سلاح داشته باشند حتما پلیس از سلاح خود استفاده می‌کند. 

رئیس پلیس استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش، اظهار کرد: در بحث خرده‌فروشان مواد مخدر اقدامات خوبی انجام شده و دستگیری آنان جزو اولویت‌های ماست و مکان‌های فروش مواد در صورت شناسایی با حکم دستگاه قضایی تخریب خواهند شد.

وی با بیان اینکه کارپلیس ردیابی، شناسایی و دستگیری مجرمین است و ما نقشی در رسیدگی به پرونده‌ها و صدور مجازات‌ها نداریم، از بازدارنده نبودن قوانین انتقاد کرد و از نمایندگان مجلس خواست در این خصوص بازنگری کنند. 

حاجیان در ادامه ضمن بیان اینکه در استان کرمانشاه به نسبت سایر استان‌ها مشکلات کمتری وجود دارد، گفت: براساس قانون کشف حجاب جرم است و پلیس براساس قانون باید در مورد آن  عمل کند؛ ما ابتدائا با تذکر لسانی و در صورت عدم اصلاح برابر قانون عمل خواهیم کرد.

وی وعده داد؛ بزودی طرح پاکسازی میدان آزادی شهر کرمانشاه اجرا خواهد شد که فرماندهی انتظامی شهر کرمانشاه و پلیس مبارزه با مواد مخدر در این عملیات نقش ویژه‌ای خواهند داشت. 

وی در رابطه اربعین حسینی یادآور شد: از لحاظ انتظامی، امنیتی و ترافیکی کاملا آماده‌ایم و گشت‌های جاده‌ای به صورت ۲۴ ساعته در محورهای مواصلاتی استان از شهرستان کنگاور تا نقطه صفر مرزی مستقر خواهند شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، از فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در حوزه گیت‌های گذرنامه‌ای در مرز بین‌المللی خسروی خبر داد و گفت: در مرز خسروی ۵۸گیت گذرنامه تجهیز شده و این آمادگی وجود دارد با توجه به افزایش تردد زوار از این مرز این گیت‌ها تا ۱۰۰ گیت افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: در مباحث ترافیکی نیز از کنگاور تا خسروی، فرماندهان انتظامی هر شهرستان مسؤول انجام امور مربوطه شده‌اند و همه همکاران ما با انگیزه و حتی به صورت داوطلبانه در تمام جاده‌های سطح استان و مرز خسروی حضور خواهند داشت. 

حاجیان گفت: تقریبا همه زیرساخت‌ها آماده و یا در حال آماده‌سازی است و پارکینک‌های مرز خسروی نیز به زودی تکمیل می‌شود. 

وی در خصوص تدابیر اندیشیده شده در خصوص کاهش حوادث در موج بازگشت زوار، اعلام کرد: توقفگاه‌هایی جهت توقف اتومبیل زائرین در زمان مقتضی در نظر گرفته شده و کارکنان راهور نیز به صورت گسترده در راه‌ها جهت کنترل ترافیک حضور خواهند داشت. 

فرمانده انتظامی استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تغییر سبک کار خبری و شیوه عمل رسانه‌ها و نیز گسترش رسانه‌های اجتماعی، از پیچیده شدن کار رسانه‌ای و مسؤولیت خبرنگاران در این زمینه سخن گفت. 

وی با اشاره به جنگ هیبریدی دشمنان با کشورمان که پایه آن براساس رسانه شکل گرفته از خبرنگاران درخواست کرد با بصیرت هوش بالای خود حساسیت وظایف خود را که در این مقطع زمانی ده چندان شده درک کرده و از کشور و نظام اسلامی دفاع کنند.

حاجیان یکی از وجوه اشتراک خبرنگاران و پلیس را روشنگری عنوان کرد و گفت: از خبرنگاران حمایت می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم حرفه خبرنگاری تحت تأثیر افراد غیرحرفه‌ای قرار بگیرد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1438928

مهمترین اخبار ایران و جهان: