نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 16:45

۸۰ درصد مهارت‌آموزان فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد جذب بازار کار می‌شوند

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۰ درصد کسانی که مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا می‌گیرند جذب بازار کار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید نورالله هدایت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه فنی و حرفه‌ای استان در چهار ماهه امسال ۴۵ درصد تعهدات سال جاری خود را عملیاتی کرده، گفت: این اداره‌کل در جهت برقراری عدالت آموزشی اقدام به برگزاری مهارت‌های آموزشی در سراسر استان کرده است توسعه اموزش ها با نگاه منطقه‌ای و آمایش سرزمینی انجام دهیم. 

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در همین راستا به غیر از گروه‌های هدف بسیاری از گرده‌های حهت توسعه مهارت تحت پوشش قرار گرفتند، به سند مهارت‌آموزی فنی و حرفه‌ای اشاره و عنوان کرد: سند حرفه‌ای یکی از برنامه‌های فنی و حرفه‌ای است ‌‌که مهارت‌آموزی در مدل کار واقعی از استاد کار به کارآموز منتقل می‌شود و کسانی که به این روش آموزش می‌بینند ۸۰ درصد وارد بازار کار می‌شوند.

وی با اشاره به انجام کلاس‌های مهارتی برای دانشجویان و فارغ التحصیلی دانشگاهی گفت: متناسب با علاقیت دانشجویان ۵۴۰ ساعت آموزش برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با هدف جذب هر چه سریع‌تر در بازار کار انجام می‌شود.

این مسوول از اجرای طرح نخلستان خبر داد و گفت: هم طرح مهارت‌آموزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و هم طرح نخلستان با استقبال خوبی مواجه شدند.

وی از اجرای طرح تابستانه مهارت با مشارکت هفت وزارتخانه خبر داد و گفت: این طرح ویژه گروه‌های سنی ۱۲ تا ۱۵ سال و ۱۵ تا ۱۸ سال با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان  کم‌بضاعت برگزار می‌شود که در استان سه هزار نفر شرکت کردند.

این مسوول با بیان اینکه در طرح تابستانه مهارت بر اساس شاخص جمعیت و تعداد مراکز آموزشی در سطح کشور مقام اول را کسب کردیم گفت: در بخش خصوصی و آموزشگاه آزاد چیزی نزدیک به ۸۰۰ هزار ساعت در خوشه‌های صنعت، خدمات و کشاورزی شرکت کردند.

وی بیان کرد: در سال جاری ۱۸ مجوز جدید صادر شده است که از این تعداد ۱۳ مجوز و پرونده در زمینه مراقب و زیبایی است.

پایان پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1438572

مهمترین اخبار ایران و جهان: