نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 16:57

خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی باید مردمی باشد

اهواز- امام جمعه اهواز بر مردمی بودن خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی تاکید کرد و گفت: زیرساخت‌های موکب‌ها باید از سوی مسئولان آماده شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحمد عبدالنبی موسوی فرد ظهر امروز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه اهواز بیان کرد: دشمن بزرگترین جنگ روانی خود را بر علیه اهل بیت (ع) و ایران اسلامی رقم زده تا در مراسم عزاداری امام حسین (ع) اختلال ایجاد کند، اما نمی‌داند خط قرمز شیعه، اهل بیت (ع) است.

وی ضمن تاکید بر اینکه خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی باید مردمی باشد، ادامه داد: زیرساخت‌های موکب‌ها باید از سوی مسئولان آماده شوند و موکب داران به زائران خدمات رسانی کنند.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه دولتمردان فقط زیرساخت‌ها را برای برگزاری این مراسم فراهم و مردم هم می‌توانند برای ادای نذر خود به موکب داران کمک کنند، بیان کرد: تا ۱۰ سال مراسم اربعین حسینی در هوای گرم قرار دارد و می‌توان سیستم خنک کننده را به مواکب نذر داد.

حجت الاسلام موسوی فرد، یکی از مشکلات سال گذشته زائران حسینی در ایران و عراق را موضوع حمل و نقل عنوان کرد و گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود با افزایش حضور زائران در این مراسم با کمبود وسایل حمل و نقل مواجه باشیم به همین دلیل باید وضعیت حمل و نقل مناسب باشد.

وی افزود: مردم می‌توانند با خودروهای خود زائران را به مرز برسانند، درهای خانه‌ها و حسینیه‌های مردم خوزستان باید به روی زائران باز باشد و از این مسافران استقبال کنند.

امام جمعه اهواز ادامه داد: مشکل کمبود آب در مناطق غرب اهواز و خوزستان وجود دارد و مردم شهرستان‌های دشت آزادگان و حمیدیه و هویزه برای کشاورزی با مشکلاتی مواجه هستند و به برخی از مسئولان پیشنهاد داده‌ام که ماشین آلات تهیه و از رودخانه کارون به سمت شهرستان‌های غرب استان کانال حفاری و به این مناطق آب منتقل کنند.

حجت الاسلام موسوی فرد بیان کرد: در کنار این پیگیری‌ها از کشاورزان در تأمین محصول کشاورزی مورد نیاز برای مردم با قیمت مناسب انتظار همکاری داریم.

وی تاکید کرد: انجام امر به معروف و نهی از منکر در امر رعایت حجاب مهم و با اهمیت است و رعایت حجاب باعث ایجاد امنیت و آرامش در جامعه، استحکام خانواده و جلوگیری از نگاه ابزاری به زن می‌شود.

امام جمعه اهواز گفت: نباید نسبت به بی‌حجابی بی تفاوت باشیم و این بی تفاوتی نسبت به امر رعایت حجاب حتی باعث شده برخی مدیران به درستی به وظایف خود در این خصوص عمل نکنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1425672

مهمترین اخبار ایران و جهان: