نیوز سیتی!
04 دی 1401 - 16:24

شهرداری د.گنبدان در عوارض بافت فرسوده چه قدر تخفیف داد؟/بهر‌ه‌برداری از 1800 واحد مسکونی بافت فرسوده

شهردار دوگنبدان گفت: از ابتدای آغاز احیای بافت فرسوده تا سال ۱۴۰۰ افزون بر ۱۲۰ میلیارد ریال تخفیف عوارض پروانه توسط شهرداری داده شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران رضا قشقایی در همایش تجربیات زلزله بم، راهکارها و کاهش آسیب های ناشی از زلزله در گچساران اظهار کرد: بافت فرسوده گچساران در زمینی به میزان ۱۶۴ هکتار در هشت محله این شهر واقع شده است.

وی بیان کرد: طرح بازسازی و احیای بافت فرسوده گچساران به عنوان‌ طرح پایلوت کشوری اجرا شده است.

شهردار دوگنبدان تصریح کرد: با توجه به مقاومت ساکنین در بافت فرسوده بسته های تشویقی به آنها داده شد و تعدادی از واحدها نیز احیا و بازسازی گردید.

قشقایی عنوان کرد: تغییرات بسیار خوبی در بافت فرسوده گچساران رخ داده ولی هنوز تکمیل نشده است.

وی گفت:از ابتدای آغاز این طرح در بافت فرسوده گچساران ۱۹۶۹ پرونده تشکیل، ۱۷۲۹ مجوز نقشه و۱۲۵۴ واحد تخریب صورت گرفته است.

شهردار دوگنبدان با اشاره به تخفیفات شهرداری در این رویداد مهم خاطرنشان کرد: از ابتدا آغاز این طرح تا سال ۱۴۰۰ افزون بر ۱۲۰میلیارد ریال عوارض پروانه توسط شهرداری برای بازسازی بافت فرسوده تخفیف داده شده است.

قشقایی بیان کرد: تملک جابجایی ۲۱۸ پلاک در رینگ بافت فرسوده باید انجام شود که ۷۱ پلاک دارای سند هستند و این اقدام نیازمند تامین و تخصیص زمین برای آنها است.

وی افزود: جا دارد از زحمات تمام کسانی که در ستاد بازآفرینی با ما همکاری کردند تقدیر و تشکر کرد و نیاز است که این تعامل وجود داشته باشد.

اصالت زاده معاون بازسازی بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: وظیفه بازسازی بافت فرسوده دوگنبدان بر عهده این‌نهاد گذاشته شد و در ابتدا مردم بسیار کم استقبال کردند ولی ما با همکاری ستاد بازآفرینی به درب تک تک این‌منازل رفته و آنها را برای اقدامات نوسازی ترغیب کردیم.

وی بیان کرد: چهار محله کار در آن شروع شد برای ۴ هزار واحد پرونده تشکیل و ۲ هزار و ۲۵۸ واحد را به بانک های عامل معرفی کردیم، ۴۵۸ واحد به صورت نیمه تمام مانده و نیاز به کمک دارند.

اصالت زاده تصریح کرد: در حال حاضر در بافت فرسوده گچساران افزون بر ۱۸۰۰ واحد به بهره برداری رسیده است،پروژه رینگ بافت فرسوده کار بسیار سختی بود که توسط بنیاد مسکن استان انجام گردید.

وی افزود: خواسته ما این است که برای بافت فرسوده مصوبه ای جدا از قبل و بسته تشویقی در تظر گرفته شود تا این بافت به سر انجام برسد.

انتهای پیام/ ۸۲۰۳۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 933172

مهمترین اخبار ایران و جهان: