نیوز سیتی!
01 اردیبهشت 1403 - 14:54

زکات موجب افزایش رزق و برکت در زندگی می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، گفت: زکات موجب افزایش رزق و برکت در زندگی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در جلسه شورای زکات استان قزوین که با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن ربانی، نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در محل دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مسائل در حیطه استانی، ملی و حتی فراملی ضرورت حفظ سرمایه‌ها است، اولین، بزرگ‌ترین و جدی‌ترین سرمایه ما، سرمایه انسانی است، این سرمایه انسانی با اعتمادی که آدم‌ها به نظام پیدا می‌کنند ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: اگر آدم‌ها ملاحظه کنند در جایی خلافی اتفاق افتاد و آن خلافکار تشویق شد، این سرمایه‌های انسانی از بین می‌رود، اما اگر دیدند آن خلافکار تنبیه شد و خادمین مردم تشویق شدند این سرمایه‌ها پا می‌گیرند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: گاهی در فضاهای قضایی یا فضاهای دیگر رفتارهایی شده که ما شاهد ریزش سرمایه‌های مردمی و کاهش اعتماد مردم بوده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: دومین سرمایه ما خاک است، در دشت قزوین جاهایی را داریم که تا 16 سانتی‌متر در سال بحث فرونشست اتفاق می‌افتد، این خاک باید حفظ شود، آب باید حفظ شود، آنقدر از زیر زمین آب را به‌صورت «بی‌قانونی» و «بی‌رویه» برداشت کرده‌ایم که اکنون با مشکل جدی در حوزه آب مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: منظور از کلمه «بی‌قانونی» این است که برای مثال چاه‌هایی که نباید حفر می‌شده‌اند، از روی سفارش و باندبازی حفر شده، البته این اتفاقاتی که عرض می‌کنیم مربوط به گذشته‌ها است، اکنون احساس ما این است که وضعیت رو به بهبود است.

عابدینی با بیان اینکه زکات موجب افزایش رزق و برکت در زندگی می‌شود، بیان کرد: خدای متعال در این آیه از صدقات و انفاقاتی صحبت می‌کند که همانند دانه‌ای هستند که یک دانه تبدیل به هفتصد دانه می‌شود، باز هم می‌فرماید حتی خدا بیشتر از این هم می‌دهد.

وی تأکید کرد: منظور از کلمه «بی‌رویه» یعنی آبی که باید با یک‌دهم آن محصولات بیشتری به مردم ارائه شود، همه آب با کمترین بازدهی مصرف بی‌رویه می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1701972

مهمترین اخبار ایران و جهان: