نیوز سیتی!
15 دی 1402 - 12:27

حمایت رسمی دولت ترکیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم اشغالگر قدس

دولت ترکیه حمایت رسمی خود را از آفریقای جنوبی در ماجرای اعلام شکایت از رژیم صهیونیستی به دیوان بین‌المللی دادگستری اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت ترکیه به صورت رسمی حمایت خود را از اقدام اخیر دولت آفریقای جنوبی در اعلام شکایت علیه رژیم صهیونیستی به دیوان بین‌المللی دادگستری به دلیل ارتکاب آن به نسل‌کشی علیه مردم فلسطین در نوار غزه، اعلام کرده است.

در جریان شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی که ماه قبل ثبت شده است، این دولت از دیوان بین المللی دادگستری درخواست کرده تا این نهاد قضایی بین‌المللی به صورت رسمی اعلام کند که رژیم صهیونیستی به نحو صریح به نقض الزامات و مفاد کنوانسیون نسل‌کشی پرداخته و می‌پردازد. دولت آفریقای جنوبی همچنین خواستار توقف فوری کلیه اقدامات رژیم اشغالگر قدس که در تناقض با کنوانسیون نسل‌کشی قرار دارند، و البته انجام اقدامات مربوطه در این رابطه شده است.

آفریقای جنوبی که پیشتر خود نیز قربانی یک رژیم آپارتایدی بوده، اعلام کرده که با طرح شکایت علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری سعی داشته و دارد تا از وارد آمدن خسارات بیشتر به مردم فلسطین به دلیل نقض جدی حقوقشان توسط رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.

«انجو کچلی» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای گفته است که ترکیه از اقدام اخیر دولت آفریقای جنوبی در طرح شکایت از رژیم صهیونیستی به دیوان بین المللی دادگستری حمایت می‌کند و انتظار دارد که این دیوان نوعی دستور موقت را صادر کند که بر اساس آن حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به صورت فوری متوقف شود. موضوعی که کاملا مورد حمایت آنکارا نیز است.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در ادامه تاکید کرده است که قتل و کشتار بیش از ۲۲ هزار غیرنظامی فلسطینی در سه ماه اخیر توسط رژیم صهیونیستی که اغلب آن‌ها را نیز زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، نباید بدون مجازات باقی بماند.

آن‌هایی که بیش از همه مسوول این جنایات هستند باید هر چه سریعتر بر اساس اصول حقوق بین‌الملل محاکمه شوند. ترکیه ابراز امیدورای کرده که فرآیند پیگرد قضایی رژیم اشغالگر قدس هر چه زودتر تکمیل شود.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1627328

مهمترین اخبار ایران و جهان: