نیوز سیتی!
15 بهمن 1402 - 00:56

انقلاب اسلامی، به‌نوعی تکرار حادثه مبعث بود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه گفت: انقلاب اسلامی عطیه‌ الهی است که به عنوان شمه‌ای از بعثت می‌توان از آن نام برد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حبیب‌الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه با حضور در اختتامیه سومین جشنواره ملی مسابقه کتاب‌خوانی بزرگ سیره نبوی، اظهار کرد: مبعث، تحولی بسیار بزرگ در جهان بشریت بود که نظیر آن، نه قبل از پیامبر گرامی اسلام (ص) رخ داد و نه بعدازآن اتفاق افتاد.

وی افزود: بعثت به معنای برانگیختن است، بنابراین هنگامی‌که خدای متعال پیامبری را برای یک مأموریت بزرگ انتخاب می‌کند، در عالم هستی برانگیختگی عظیمی متناسب با آن هدف والا، مقدس و ماندگار ایجاد می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه بعثت را جلوه‌ای از قدرت مطلق خداوند خواند و تصریح کرد: در عصر جاهلیت که بعثت در آن اتفاق افتاد مردمانی بی‌سواد، گرفتار فرهنگی منحط بودند که فساد و تباهی در همه عرصه‌های جامعه میدان‌دار بود. این قدرت خداوند متعال است که در چنین جامعه‌ای پیامبرش(ص) را بر‌می‌انگیزد که مردم را به توحید و فضایل اخلاقی دعوت کند.

وی ادامه داد: قرار بر این است که بشریت به صلاح و سداد دعوت شود و سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) تا آخر عالم میدان‌دار اداره جوامع بشری باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری با مروری بر امداد الهی در پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی هم به‌نوعی تکرار حادثه مبعث بود، ازاین‌جهت که رژیم ستم‌شاهی جامعه ما را به فساد در همه ارکان جامعه سوق داده بود و انقلاب اسلامی آمد و همه آن مفاسد را به استقلال، عزت، آزادی، اعتمادبه‌نفس، احساس شخصیت و روی پای خود ایستادن تبدیل کرد.

پایان پیام/3851

منبع: فارس
شناسه خبر: 1659672

مهمترین اخبار ایران و جهان: