نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 12:06

افزایش 12 میلیون تنی ذخایر معدنی در سمنان

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افزایش بیش از 12 میلیون تن به ذخایر قطعی معدنی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌اکبر علیخان، معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون، 14 فقره گواهی کشف در حوزه معدن استان سمنان صادر شده است که با صدور آنها و همچنین انجام مطالعات اکتشاف حین استخراج در معادن در حال بهره‌برداری، بیش از 12 میلیون تن به ذخایر قطعی معدنی استان اضافه شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری، 28 فقره پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بالغ بر 23 هزار میلیارد ریال صادر شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: با صدور این تعداد پروانه، حدود 600 هزار تن به ظرفیت اسمی استخراج سالانه معادن استان اضافه و زمینه اشتغال حدود 180 نفر در بخش معدن استان فراهم شده است.

وی با اشاره به وضع صدور مجوزهای معدنی در سال جاری تصریح کرد: در 9 ماهه سال جاری، 72 فقره مجوز معدنی در استان صادر شده که 30 فقره پروانه اکتشاف، 14 فقره گواهی کشف و 28 فقره نیز پروانه بهره‌برداری است.

علیخانی با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان سمنان در بخش معدن خاطرنشان کرد: محوریت بخش صنعت و معدن در سند پایه توسعه استان، نگاه ویژه به معدن، صنایع معدنی، احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک، نوسازی معادن، تکمیل زنجیره ارزش فلزات اساسی و توسعه فعالیت‌های اکتشافی است.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1632972

مهمترین اخبار ایران و جهان: