نیوز سیتی!
05 بهمن 1402 - 16:56

همه کودکان کار کاشان مهاجرین هستند

فرماندار کاشان با بیان اینکه تمام کودکان کار کاشان مهاجرین هستند گفت: ‌تعداد ۱۵ نفر از کودکان کار جمع آوری و به اصفهان انتقال داده شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، وجود کودکان کار پدیده‌ای نیست که به تازگی در کاشان ظهور کرده باشد، بلکه پیدایش آن ریشه در فقر اقتصادی و فرهنگی دارد که از گذشته تاکنون به اشکال مختلف نمود داشته است؛ موضوعی که جامعه را دچار ناهنجاری کرده است.

کارشناسان جامعه شناسی بر این باور هستند وقتی کودکان کار درآمد خوبی داشته باشند اگر رسیدگی نشود، قطعا به کارشان با این درآمد خوب ادامه خواهند داد. همچنین این امکان وجود دارد دامنه آسیب های اجتماعی را گسترش دهند.

محمد شریف زارعی در گفت و‌ گو با خبرنگار فارس در کاشان در خصوص حضور کودکان کار در معابر و چهار راه ها اظهار کرد: جلسات فشرده و مختلفی با بهزیستی دادستانی و سایر دستگاه ها در خصوص کودکان کار برگزار شد. 

وی گفت: یکی از آسیب‌های اجتماعی  حضور کودکان کار حضور آنان در چهارراه‌ها و معابر شهری است که علاوه بر آسیب‌های پیرامونی متاسفانه مورد گلایه مردم هم بوده است.

وی با بیان اینکه،  با حرکت ضربتی در مجموعه شهر کودکان کار که در معابر و چهارراه ها حضور داشتند جمع آوری شد، افزود:  باهماهنگی دستگاه ها ‌تعداد  ۱۵ نفر از کودکان کار جمع آوری و به اصفهان انتقال داده شدند.

فرماندار کاشان با اشاره به اینکه، با افرادی که کودکان کار را به کار بگیرند برخورد قانونی صورت می‌گیرد، گفت: با شناسایی‌هایی که داشتیم صد در صد از کودکان کار مهاجرین هستند که بخشی از آن ها سازماندهی شده توسط خانواده ها و گروه ها فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه، مسئله کودکان کار یک  آسیب‌ اجتماعی است افزود: کودکان کار نباید در معابر و چهارراه ها حضور داشته باشند تا شهری پاک‌ داشته باشیم.

وی در پایان در خصوص معتادین متجاهر خاطرنشان کرد: با پیگیری های دستگاه های مرتبط بخش قابل توجهی از معتادین متجاهر در سطح شهرستان جمع آوری وبه کمپ های ۱۶ در استان اصفهان انتقال داده شدند. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1649372

مهمترین اخبار ایران و جهان: