رئیس حوزه هنری استان قزوین گفت: یکی از اهداف برگزاری رویداد ملی بازیستا، ایجاد حس کنشگری و آشنایی نوجوانان با بازیسازی است.
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا امامقلی اظهار کرد: رویداد ملی بازی نامهنویسی بازیستا در قالب آموزش «بازی نامهنویسی» به نوجوانان در قالب بازی رومیزی، بازی محیطی و اتاق فرار در قزوین از 5 بهمن ماه آغاز شد و 6 بهمن به پایان رسید و قرار است تا پایان سال در ۵ استان دیگر نیز به اجرا درآید.
وی در ادامه افزود: رویداد ملی «بازیستا» با ابتکار حوزه هنری استان قزوین و با هدف آشنایی نوجوانان و با موضوعاتی از قبیل قهرمانان ملی و مذهبی، مکانهای تاریخی و باستانی، تاریخ ایران، پیشرفت و دستاوردهای ایران و... برگزار شد.
رئیس حوزه هنری استان قزوین خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف بازیستا، ایجاد حس کنشگری نسبت به اهداف اصلی این رویداد و همچنین آشنایی نوجوانان با بازیسازی و ایجاد علاقهمندی قشر جوان برای فعالیت در این عرصه میباشد.
این مسوول با اشاره به میزبانی عمارت هنر و خانه تاریخی صلاحی از رویداد حضوری بازیستا در قزوین، افزود: این بخش از رویداد حضوری در محورهای ایران من، قهرمان من، آیین من و پیشرفت برگزار شد.
وی در ادامه گفت: بر اساس آمارهای موجود، 34 میلیون نفر در ایران سرگرم بازیهای رایانهای بوده و به اصلاح گیمر هستند. بازیها را به جرئت میتوان اثرگذارترین حوزه در صنایع فرهنگی و خلاق دانست که روزبهروز در حال فراگیری در نسل امروز است.
رئیس حوزه هنری استان قزوین اذعان کرد: برآوردها حاکی از آن دارد که متاسفانه حوزه بازی یکی از نقاط مغفول در حکمرانی و سیاست فرهنگی بوده و لازم است در این زمینه توجه بیشتری به آن شود.
امامقلی در پایان گفت: رویداد ملی بازی نامهنویسی بازیستا گامی بزرگ در شناسایی استعدادهای روایتگر و ایجاد زمینه کنشگری نسبت به مسائل هویتی در نوجوانان است.
پایان پیام/