نیوز سیتی!
21 اسفند 1398 - 16:27

نماینده غرب هرمزگان در مجلس: ممنوعیت ورود مسافر به استان باید با جدیت پیگیری شود

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا ممنوعیت ورود مسافر به استان هرمزگان و همه شهرهای استان ضروری است و باید با جدیت دنبال شود.

ناصر شریفی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بندرعباس اظهار داشت: لازم است بعنوان نماینده مردم سپاسگزار و قدردان مجاهدان راه سلامت مردم باشیم و از خداوند برای آنها صحت و سلامت روزافزون را خواهان هستیم.

وی افزود: در استان هرمزگان کادر بهداشت و درمان در خط مقدم مبارزه با شیوع بیماری کرونا زحمات بسیاری می‌کشند و تنها مشکلاتی که وجود دارد در بحث کمبود اقلام بهداشتی بوده است.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس بیان کرد: خوشبختانه روزهای گذشته با حضور استاندار هرمزگان یکی واحد تولیدی اقلام بهداشتی در استان راه اندازی شد تا بتواند حداقل نیاز استان یا نیاز بیمارستان‌های استان به اقلام بهداشتی را برطرف کند.

شریفی ابراز داشت: کمبودهای موجود به صورت کشوری بوده است و بخشی از آن به علت سو استفادههایی بود که برخی افراد در اوایل شیوع بیماری کرونا در کشور با احتکار اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم به وجود آوردند که دستگاه قضایی با قاطعیت ورود کرده و انبارهایی کشف و محتویات آن بین مردم و بیمارستان‌ها توزیع شد.

وی عنوان کرد: برای رفع نیاز استان هرمزگان به اقلام بهداشتی قول‌هایی داده شده است که اقلام مورد نیاز تامین شود و امروز هم با رایزنی‌هایی که انجام دادیم یک شرکت معرفی شده است که اقلام مورد نیاز مردم را در استان و بیمارستان‌ها توزیع کنند.

نماینده مردم بندرلنگه، پارسیان و بستک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این شرایط دو وظیفه مهم بر دوش مردم و مسئولان قرار دارد که وظیفه مردم این است که توصیه‌های بهداشتی را چه به صورتی فردی و چه به صورت عمومی رعایت کنند.

وی ادامه داد: امروز بهترین راه قدردانی مردم از پزشکان و کادرهای بهداشت و درمان رعایت کامل اصول بهداشتی و توجه به توصیه‌ها است.

شریفی بیان کرد: در این برهه حساس مسئولین نیز وظیفه دارند تصمیم به جا بر مبنای عقلانیت اتخاذ کنند زیرا امید مردم بعد از خداوند متعال به تصمیمات مسئولین است و خدای ناکرده نباید طوری تصمیم بگیرند که مثلا 20 روز بعد بگویند چرا این تصمیم را گرفتیم یا چران فلان تصمیم را دیرگرفتیم.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نکته مهم این است که این روزها با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات آخر سال اجرای ممنوعیت ورود مسافر به هرمزگان و همه شهرستان‌های استان ضروری است و باید با جدیت دنبال شود زیرا اگر هم اکنون جلوی مسافران گرفته نشود ممکن است در هفته‌های آینده وضعیت هرمزگان هم بحرانی شود.

وی ابراز داشت: مدافعان صف اول دفاع از جان و سلامت مردم در مقابل ویروس کرونا که متاسفانه امروز آرامش و آسایش را از مردم و جامعه سلب نموده و زندگی عمومی مردم را با محدودیت‌هایی مواجه ساخته است اما شرافت و غیرت مثال زدنی پزشکان، پرستاران و همه کادر نظام سلامت ستودنی و قابل تقدیر بوده که بی شک این عزیران کارشان را برای رضای خدا انجام می‌دهند و خدای سبحان نیز اجر و پاداش دنیوی و اخروی آن را به بهترین شکل ممکن خواهد داد.

شریفی خاطرنشان کرد: لازم می‌دانم اشاره‌ای به حق قانونی و معطل مانده پرستاران عزیز مبنی بر عدم اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری داشته باشم، هرچند به اتفاق جمعی از همکارانم در مجلس شورای اسلامی در آذرماه این حق قانونی پرستاران را از دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مطالبه نمودیم که ایشان قول مساعد جهت اجرای قریب الوقوع آن را داده‌اند و همچنان با جدیت پیگیر موضوع و مطالبه به حق پرستاران دلسوز و ایثارگر هستیم؛ اما با این شرایط پیش آمده از استاندار ساعی، دلسوز و پرتلاش استان که صادقانه پیگیر موضوعات استان هستند و در بحث مقابله با ویروس کرونا نیز در جریان تلاش‌های شبانه روزی ایشان برای کنترل اوضاع که کمترین آسیب به جامعه و مردم با توجه به موقعیت استان هرمزگان وارد شود، هستیم که از ایشان نیز درخواست داریم این مطالبه پرستاران را نیز از طریق وزیر کشور و دولت دنبال کند.

انتهای پیام/865/ ت

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1676672

مهمترین اخبار ایران و جهان: