نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 14:20

صنایع استان مرکزی می‌تواند پشتیبان اقتصاد دریا باشد/ افتتاح ۱۱۲ پروژه در خمین

استاندار استان مرکزی گفت: اعتقاد داریم همان طور که استان مرکزی به همان اندازه که در دوران دفاع مقدس پشتیبان و معین جبهه و جنگ بود و به همین دلیل مورد تهاجم نیروی هوایی رژیم بعثی قرار گرفت، امروز نیز می تواند در اقتصاد دریا فعال شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک فرزاد مخلص الائمه امروز در نشست شورای اداری استان که در بیت تاریخی امام برگزار شد اظهار کرد: امروز یکی از مهمترین و پر جلوه‌ترین اوراق کتاب قطور تاریخ اسلام ورق خورده و چهل و چهارمین بهار انقلاب اسلامی را در شرایطی گرامی میداریم که در میانه دهه پنجم انقلاب قرار داریم.

وی افزود: به فضل الهی و با مجاهدت مجاهدان و جانفشانی ایثارگران، شهدا و خانواده معظم آنها، انقلاب در شرایطی است که در عرصه هایی که پیش از پیروزی انقلاب در شرم‌آورترین شرایط قرار داشت، به پیشرفت رسیده است.

استاندار استان مرکزی بیان کرد: انقلاب اسلامی در عرصه‌های علم و فناوری، دفاعی و امنیتی و... بدون استثنا به برتری و پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی داشته و استکبار جهانی و به ویژه نظام سلطه رسانه‌ای غرب نتوانسته با همه فریبکاری‌هایی که داشته و با استفاده از همه ابزارهای سخت و نرم در طول ۴۴ سال گذشته این پیشرفت‌ها را پنهان کند.

مخلص الائمه با بیان اینکه در دهه فجر امسال یک هزار و ۵۱۰ پروژه در بخش های مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسد ادامه داد:  البته سیاست دولت کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های جدید نیست و به جز موارد استثنایی پروژه ای انجام نخواهد شد.

وی اضافه کرد: در خمین ۱۱۲ پروژه با اعتبار بالغ بر ۱۲۵ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۳۲۰ نفر امروز به بهره‌بردای می‌رسد که ۱۰۱ پروژه از این تعداد، عمرانی که مربوط به رفاه عمومی و مختص به زیرساخت‌ها بوده و ۱۱ پروژه نیز اقتصادی است.

استاندار استان مرکزی یادآور شد: روز گذشته هیات عالی رتبه‌ای از امرا و فرماندهان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی برای اولین بار مهمان استان بودند و برنامه فشرده‌ای در سطح صنعت استان دنبال کردند و بازدیدهایی متعددی از شرکت‌های بزرک و صنایع سنگین داشتند.

مخلص الائمه گفت: این هیات با جمعی از صنعتگران استان دیدار داشتند که در این نشست ۲۳ صنعت استان ظرفیت های خود را معرفی کردند و گام بلندی در مسیر توسعه صنعتی استان دیروز  برداشته شد و لوکوموتیو اقتصاد دریا در استان مرکزی نقطه عطفی را درک کرد و با حضور فرماندهان و حوزه های فنی و آماد و پشتیانی و معاونت سواحل مکران که قراردادهای و تفاهم نامه های متعددی به امضا رسید.

وی یاد آور شد: اعتقاد داریم همان طور که استان مرکزی به همان اندازه که در دوران دفاع مقدس پشتیبان و معین جبهه و جنگ بود و به همین دلیل مورد تهاجم نیروی هوایی رژیم بعثی قرار گرفت،  امروز نیز می تواند پشتیبان اقتصاد دریا باشد.

استاندار استان مرکزی اظهار کرد: این استان ساحلی نیست و مرز دریایی ندارد، اما صنایع قدرتمندی دارد که می‌تواند در توسعه اقتصاد دریا که باعث پیشرفت توسعه اقتصاد کشور می‌شود، نقش موثری ایفا کنند؛ ستاد معین اقتصاد دریا در استان شکل گرفته و دیروز گام های اولیه و مهمی به همین منظور برداشته شد.

مخلص الائمه بیان کرد: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های استان در توسعه دریا استفاده کنیم و به عنوان اولین استان، بندر خشک را راه‌اندازی کنیم.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1012872

مهمترین اخبار ایران و جهان: