نیوز سیتی!
11 بهمن 1401 - 11:17

برف راه ارتباطی تعدادی از روستاهای ۶شهرستان را مسدود کرد

ارومیه - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: تعدادی از راه های روستایی در شهرستان های ارومیه، اشنویه، تکاب، پیرانشهر، سردست و میاندوآب به دلیل بارش برف مسدود است.

پیمان آرامون در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت برف روبی در محورهای ارتباطی استان با اشاره به مسدودی تعدادی از راه‌های روستایی در شهرستان‌های ارومیه، اشنویه، تکاب، پیرانشهر، سردست و میاندوآب افزود: کلیه محورهای منتهی به شهرستان خوی و روستاهای مربوطه باز و مشکلی برای تردد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه زحمات راهداران هم اکنون هیچ محوری ارتباطی در سطح استان به صورت کامل مسدود نشده است، افزود: هم اکنون ۲۰۰ راهدار آذربایجان غربی برای برف روبی و نمک پاشی محورهای ارتباطی استان، طی ۲۴ ساعته گذشته در محورهای ارتباطی مستقر هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: در شبانه روز گذشته حجم عملیات برف روبی در محورهای ارتباطی استان به ۲ هزار کیلومتر رسیده است.

آرامون گفت: با توجه به بارش برف و کولاک طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری با مصرف بیش از ۱۴۰۰ تن شن و ماسه مانع از انسداد راه‌های درگیر در بارش شدند.

وی تاکید کرد: هموطنان از سفرهای غیر ضروری اجتناب کرده و در صورت ضرورت، از ایمنی وسیله نقلیه و داشتن زنجیر چرخ اطمینان و پیش از سفر نیز برای اطلاع از وضعیت ترافیک و جوی محورها با شماره ۱۴۱ تماس حاصل نمایند.

آرامون با بیان اینکه در حال حاضر بارش برف در کلیه محورهای ارتباطی آذربایجان غربی در جریان است، افزود: برف روبی بیش از ۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته انجام شده و ۲۵۰ تن ماسه و شن مصرف شده است.

وی یادآور شد: این عملیات در محورهای مهاباد-سردشت، میاندوآب -مهاباد، اشنویه -ارومیه، سلماس-خوی، چالدران-خوی، بوکان-شاهین دژ، ارومیه-سلماس، تکاب-شاهیندژ انجام شد و هیچ انسدادی در محورهای اصلی، فرعی و روستایی گزارش نشده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1009428

مهمترین اخبار ایران و جهان: