نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 13:48

زنجان، نیازمند مدیریت یکپارچه شهری است

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: در کنار اتفاقی افتاد، مشخص شد که شهر نیازمند مدیریت یکپارچه شهری است و این نیاز با وقوع حوادث بیشتر عیان می‌شود که حل آن نیازمند اعمال فرماندهی یکسان در سطح شهر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مجید ناصحی‌مقدم، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در جلسه تحلیف جلال کرمی، عضو جدید شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه به نظر می‌رسد، بحث استعفاها به خاطر شرکت در انتخابات تمام شده باشد، اظهار کرد: افرادی که قصدی برای این کار داشتند انجام دادند و مطمئنم مجموعه حاضر دیگر استعفا نخواهند داد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان به بارش باران سیل آسای روز پنج‌شنبه اشاره و تصریح کرد: در 24 ساعت، زنجان شاهد بارش 30 میل‌متری باران بود که تبدیل به سیل شده و مشکلاتی را موجب شد.

وی وضعیت آبگرفتگی روی داده در سطح شهر را متفاوت دانست و افزود: لایروبی‌های انجام شده در برخی از نقاط شهر مانع بروز مشکل شد، ولی در برخی معابر و زیر پل‌ها تجمع آب با وجود پیش‌بینی‌های انجام شده مشکلاتی ایجاد کرد.

ناصحی‌مقدم افزود: حجم زیاد آب مشکلاتی را ایجاد کرد که نیاز بود مناطق مختلف شهرداری، مدیریت بحران و آتش نشانی حضور یافته و هدایت آب‌های سطحی را انجام دهند که باید از اقدامات انجام شده در اسرع وقت تقدیر شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان رفع کامل مشکلات موجود در هدایت آب‌های سطحی را نیازمند برنامه‌ریزی دانست و افزود: این مشکلات نشان داد که نگاه شورا در تخصیص بودجه 60 میلیارد تومانی برای جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی درست بوده که باید تقویت شود.

وی تاکید کرد: رفع مشکلات موجود برای هدایت آب‌های سطحی در گلوگاه‌های شهری باید در سال‌های آینده مد نظر قرار گیرد کما اینکه رفع مشکل شهرک نصر تا سعدی شمالی مد نظر است که بودجه پیش‌بینی و پیمانکار هم انتخاب شده و برای سایر نقاط هم همین برنامه‌ریزی انجام شود.

ناصحی‌مقدم به تخریب‌های روی داده در قنات‌های متروک شهری واقع در زیر آسفالت‌ها اشاره و تصریح کرد: بارش‌ها موجب فرونشست و تخریب شده والا خود آسفالت مشکل نداشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان تاکید کرد: در کنار اتفاقی که افتاد، مشخص شد که شهر نیازمند مدیریت یکپارچه شهری است و این نیاز با وقوع حوادث بیشتر عیان می‌شد که حل آن نیازمند فرماندهی یکسان در سطح شهر است و نیاز امروز است که باید به آن در سطح استانی و ملی توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه رشد و توسعه شهری زنجان از کانال واحد انجام نشده است، ادامه داد: مقایسه امروز زنجان با 30 سال قبل نشان می‌دهد که بیش از 30 شهرک در اطراف شهر ایجاد شده که هیچکدام توسط یک مجموعه واحد انجام نشده بلکه تعاونی‌ها و شرکت‌های مختلف در این امر نقش داشتند که در این میان به تاسیسات و زیرساخت‌های این شهرک‌ها توجه نشده است.

ناصحی مقدم تاکید کرد: حل معضلات موجود نیازمند اعمال مدیریت یکپارچه شهری است تا معضلات موجود، مشکلات غیرقابل جبران را موجب نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان افزود: دستگاه‌های متولی امور باید گرد هم جمع شده و برای حل مشکلات موجود در راستای پیشگیری از وقایع برنامه‌ریزی کنند.

وی به حضور شهردار زنجان در اجلاس جهانی شهرهای صنایع دستی در اصفهان اشاره کرد و گفت: بازدید وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و آشنایی با ظرفیت‌های زنجان، موجب شد که وی از زنجان به عنوان شهر نمونه و خاص نام ببرند.

ناصحی مقدم مدیریت زنجان را نیازمند همراهی دیگر ارگان‌ها عنوان کرد و افزود: این همراهی موجب جلب توجه و نگاه‌ها به شهر، در راستای بهره‌مندی از مزایا خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با ابراز امیدواری برای پیشبرد اهداف پیش‌بینی شده برای سبزه‌میدان زنجان گفت: با پیشبرد طرح «ایران کوچک» در سبزه‌میدان نمایشگاه و فروشگاهی از صنایع دستی ایران دایر می‌شود.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1277472

مهمترین اخبار ایران و جهان: