نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 18:31

تلف شدن یک قلاده خرس در انگوت

اردبیل- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی گفت: رفتار غیرحرفه‌ای روستاییان منجر به تلف شدن یک قلاده خرس نر در شهرستان انگوت استان اردبیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رحیمی بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مشاهده یک قلاده خرس قهوه‌ای با جنسیت نر در حوالی روستایی از توابع شهرستان انگوت اظهار کرد: رفتار غیرحرفه‌ای روستاییان منجر به تلف شدن یک قلاده خرس نر در شهرستان انگوت استان اردبیل شد.

وی افزود: متأسفانه این خرس در نتیجه ساعت‌ها تعقیب توسط اهالی و به منظور فرار از دست تعقیب کنندگان، به دلیل خستگی مفرط، آزار و اذیت و مشکل تنفسی ناشی از این حادثه تلف شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی با بیان اینکه متأسفانه در بحث اتلاف حیات وحش نقش افراد ناآگاه و فرصت طلب که قصد ماجراجویی و قدرت نمایی دارند، بیشتر به چشم می‌خورد، خاطرنشان کرد: لاشه خرس تلف شده جهت بررسی‌های بیشتر به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی انتقال داده شد.

رحیمی با بیان اینکه محیط زیست گرمی با عوامل دخیل در تلف شدن خرس طبق قانون برخورد خواهد کرد، گفت: تحقیقات جهت شناسایی عامل یا عاملین تلف شدن این حیوان توسط یگان حفاظت اداره کل و نمایندگی حفاظت محیط‌زیست شهرستان گرمی ادامه دارد.

وی افزود: از هم وطنان تقاضا داریم چنانچه به هر نحو ممکن با حضور حیات وحش در روستا و اطراف آن مواجه شدند، بدون آسیب به حیوان و یا حمله و رفتار غیر حرفه ای با آن، مراتب را به نزدیک ترین پاسگاه محیط بانی و یا اداره محیط زیست و یا شمار تلفن ۱۵۴۰ اطلاع دهند تا همکاران اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، مراتب را با رعایت اصول فنی و ایمنی لازم رسیدگی نمایند تا خدای ناکرده شاهد تلفات حیات وحش و خسارت به تنوع زیستی ارزشمند استان نباشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1225472

مهمترین اخبار ایران و جهان: