نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 20:52

شعر بهترین ابزار انتقال مفاهیم الهی و انسانی است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: هنر و شعر بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم الهی و انسانی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی عصر امروز در آیین پایانی چهاردهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی اظهار کرد: سرودن شعر برای سنین کوچکتر مهمتر و تخصصی‌تر از سایر حوزه‌هاست.

وی با بیان اینکه  اگر از امروز تا آخرین روز هستی در خصوص شخصیت امام رضا(ع) شعر سروده شود باز حق مطلب ادا نخواهد شد، افزود: زیباتر از هنر وجود ندارد، هنر یعنی بتوان با فنون خاص، علم، ادب و معارف دریافتی را در اختیار مردم قرار داد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر حافظ و سعدی در ادبیات ما مهم هستند به دلیل انتقال مفاهیم عرفانی و معارف با هنر شعر است.

وی تصریح کرد: استانی که پایتخت تاریخ و تمدن است ظرفیت‌های بزرگی برای ارائه فرهنگ و هنر انسانی و الهی دارد.

حاجی‌بابایی گفت: بسیار خرسند شدم تعداد زیادی از آثار رسیده به جشنواره از همدان بوده و این نشان دهنده تعداد شاعران بسیار در این حوزه است.

وی عنوان کرد: باید ظرفیتی ایجاد شود تا کودکان و نوجوانان ما با شخصیت امام رضا(ع) آشنا شوند، هرچه میزان شناخت ما از ائمه بیشتر باشد به همان اندازه روح بزرگتری خواهیم داشت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هرچه انسان توحیدی شود، اهل صراط خواهد بود و هرچه اهل صراط باشد شخصیتی قرآنی خواهد داشت.

وی اذعان کرد: باید جامعه را به سمت هدایت کنیم که امامی و قرآنی باشد، آن زمان جامعه رشد پیدا می‌کند و به طور مضاعف از نظر اندیشه تعالی خواهد یافت.

این جشنواره با اعلام برترین‌ها به کار خود پایان داد که در بخش کودک؛ عفت زینلی‌نیا از استان خراسان رضوی، زهرا عراقی از استان خراسان رضوی و امین بهاری‌زاده از استان خوزستان شایسته تقدیر شناخته شدند و اکرم‌السادات هاشمی‌پور از استان تهران نفر اول، زهرا داوری از استان خراسان شمالی رتبه دوم و نسرین شهبازی از استان همدان رتبه سوم این جشنواره را از آن خود کردند.

در بخش نوجوان هم طیبه شامانی از استان تهران، مریم اسلامی از استان تهران و حیدر جهان کهن از استان کهکیلویه و بویراحمد شایسته تقدیر شدند و منیره هاشمی از استان خراسان رضوی به خاطر سروده طعم نبات خراسان، مرضیه تاجری از استان قم به خاطر سروده زیارت و زهرا عراقی از استان خراسان رضوی به خاطر سروده قطار  به ترتیب عناوین اول تا سوم جشنواره چهاردهم را کسب کردند.

 در روز میلاد امام رضا(ع) طی مراسمی در مشهد مقدس به تمام نفرات برتر جشنواره‌های رضوی تندیس ارادت رضوی اهدا خواهد شد.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1212072

مهمترین اخبار ایران و جهان: