نیوز سیتی!
12 خرداد 1402 - 14:02

امام جمعه شهرکرد: جوانان و خانواده‌ها برای ازدواج سخت‌ نگیرند

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه سخت‌گیری در امر ازدواج یکی از موانع جوانی جمعیت است، گفت: مهریه‌ها و خریدهای سنگین، مهمانی‌های پُرخرج و چشم و هم‌چشمی‌های نفسانی که چند سال بعد به جدایی ختم می‌شود نباید در جامعه رواج پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد گفت: سخت‌گیری در امر ازدواج یکی از موانع جوانی جمعیت است و این موضوع سبب ایجاد گناه و فساد در خانواده، جامعه و بین جوانان می‌شود.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: مهریه‌ها و خریدهای سنگین، مهمانی‌های پُرخرج و چشم و هم‌چشمی‌های نفسانی که چند سال بعد به جدایی ختم می‌شود نباید در جامعه رواج پیدا کند.

وی افزود: بسیاری از زوجین هستند که با مهریه معقول و مخارج کم زندگی خود را شروع می‌کنند و بسیار هم خانواده شیرینی را شکل می‌دهند، صرف اینکه ممکن است در آینده چه چیزی رخ دهد نباید در ازدواج سخت‌گیری کنیم.

نکونام با اشاره به اینکه برای کاهش مشکلات جامعه مردم باید مشارکت داشته باشند، اضافه کرد: برخی از مشکلات مربوط به بد عمل کردن مسئولان است که باید در این خصوص امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه‌گری کرد اما برای حل برخی از مشکلات خود مردم باید مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به بازدید روز گذشته از مرکز نگهداری معلولان و سالمندان، گفت: مرکز نگهداری معلولان با کمک‌های دولتی و خیرین اداره می‌شود بنابراین مردم باید بنا به تکلیف اجتماعی خود به این عزیزان کمک کنند.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: نباید بگذاریم فرهنگ غرب بر ما غالب شود چرا که دین اسلام فرهنگ رأفت، محبت و مهربانی به پدر و مادر است، خانه‌های سالمندان استان نیازمند بازدید و کمک‌های مردمی هستند.

وی افزود: مسئولان هم باید در این خصوص به وظایف خود عمل کنند و ما این حرف‌ها و مشکلات را به گوش آن‌ها خواهیم رساند.

نکونام در پایان با اشاره به ۱۴ و ۱۵ خردادماه، اضافه کرد: مردم و مسئولان باید حرف امام راحل را دنبال کنند و نگذاریم دشمن راه امام(ره) را تحریف کند.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1256872

مهمترین اخبار ایران و جهان: