نیوز سیتی!
19 خرداد 1402 - 17:00

رسانه‌های جبهه انقلاب در راستای ایجاد نشاط در جامعه تلاش کنند

نائین_امام جمعه شهرستان نائین گفت: در راستای ایجاد و تقویت احساس امید و نشاط در میان مردم، رسانه‌های جبهه انقلاب باید نقش مؤثر ایفا کنند زیرا از این رسانه‌ها انتظار امیدآفرینی می‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد مطهرخو در نماز جمعه این هفته شهرستان نائین با بیان اینکه برای پیشرفت کشور و عزت ملی باید تمام سعی و تلاش خود را در تقویت ایمان و امید مردم به کار بگیریم، اظهار کرد: امنیت، کارآمدی و اعتماد اجتماعی سه بعد و سه محور مهم امید آفرینی و بستر ساز امید در جامعه‌اند و جامعه‌ای که در آن امنیت یا احساس امنیت چه در بعد فرهنگی و اجتماعی، چه سیاسی و چه اقتصادی در آن نباشد، امید نیز وجود ندارد.

وی ادامه داد: امید به کار کردن و سرمایه گذاری و تحصیلات بالا داشتن و امثال این موارد در گرو امن بودن آینده و سرمایه مردم است و هرجا که به نسخه‌های نجات بخش امامین انقلاب در این سال‌ها توجه شده است، امنیت، کارآمدی و اعتماد اجتماعی رخ داده است.

امیدآفرینی زمانی در جامعه رخ می‌دهد که با عمل مسئولان همراه باشد

امام جمعه شهرستان نائین تاکید کرد: امیدآفرینی زمانی در جامعه رخ می‌دهد که عملی در پی آن باشد چرا که مردم به وعده امیدوار نمی‌شوند بلکه زمانی امیدوار می‌شوند که یک عمل یا اتفاقی را از سوی مسئولان و کارگزاران نظام ببینند.

وی ضمن تشکر از مسئولان شهرستان به ویژه فرماندار، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و نماینده مردم در مجلس، گفت: اینجانب شاهد هستم که مسئولان به صورت شبانه روزی برای رفع مشکلات مسکن در حال تلاش هستند و در این راستا پروژه‌ای با عنوان کلنگ زنی عملیات اجرایی ۱۸۹ واحد ویلایی طرح نهضت ملی مسکن در شهر انارک آغاز شد و امیدواریم در شهر نائین نیز این اتفاق رخ می‌دهد و این مورد، مصداقی از ایجاد امید در مردم است.

انتظار ما از رسانه‌های جبهه انقلاب برای ایفای نقش مؤثر است

مطهرخو اضافه کرد: در ساحت عمل باید مسئولان و متولیان نظام اقدام عملی کنند و در ساحت احساس امید و نشاط، رسانه‌ها باید فعالیت کنند چرا که رسانه‌ها در این مهم نقش مؤثری ایفا می‌کنند اما برای مثال همین کلنگ زنی در شهر انارک توسط معدود رسانه‌ها پوشش داده شد که این جای تغییر دارد.

وی در ادامه گفت: برای ایجاد و تقویت احساس امید و نشاط، رسانه‌ها باید بکوشند البته منظور ما از رسانه‌ها قطعاً رسانه‌های جبهه انقلاب است و از این رسانه امید داریم که در میان مردم امیدآفرینی کنند.

دستیابی سپاه پاسداران به موشک هایپرسونیک نمونه امید آفرینی در دیدگاه ملی و جهانی است

مطهرخو دستیابی سپاه پاسداران به موشک هایپرسونیک را نمونه امید آفرینی در مقطع ملی و باعث ولوله در سطح دنیا عنوان و تصریح کرد: برخی دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در گذشته در انحصار روسیه، چین و آمریکا بوده و حال این کشور امام زمان (عج) به قدرتی عظیم و امید آفرین دست پیدا کرده و این بدین معنا است که ایران امروز از قدرت بازدارندگی به قدرت تهاجمی تبدیل شده است.

وی با اشاره به روز جهانی محیط زیست و برپایی میزخدمت اداره محیط زیست نائین در حاشیه نماز جمعه، بیان کرد: نگاه به محیط زیست در اسلام و معارف دینی و منطق پیشوایان دین و به دنبال آن انقلاب و امامین انقلاب بسیار عمیق و راهبردی است.

مطهرخو ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های کلی نظام ۱۵ بند مفصل به موضوع محیط زیست پرداختند و این سیاست‌ها بر مبنای اصول و اهداف نظام اسلامی و با یک عقبه فکری قوی از طرف رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده، متأسفانه در خیلی مسائل به آن کم توجهی شده است.

تنها ۴۷ درصد از سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب در حوزه محیط زیست اجرایی شده است

وی با اشاره به اینکه از سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب در حوزه محیط زیست، تنها ۴۷ درصد آن اجرایی شده است، گفت: از آلودگی هوا تا مشکل گرد و غبار، ریزگردها، آب و منابع زیرزمینی و منابع طبیعی که دستخوش زیاده خواهی برخی افراد می‌شود تا صنایع آلایندگی آب، هوا و خاک و حتی آلاینده‌های صوتی و حفط و گسترش حیات وحش و بسیاری از موارد دیگر، تمام اینها در حوزه محیط زیست است.

مطهرخو ادامه داد: برای اجرایی شدن و تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست نیاز به گفتمان سازی است که خود گفتمان سازی نیاز به فرهنگی سازی و مردمی سازی دارد.

وی افزود: لازمه مردمی سازی، ورود شبکه مساجد، گروه‌های جهادی، انجمن‌های خیریه دینی، نهادهای انقلابی و رسانه‌های جبهه انقلاب به این عرصه است و با توجه به ظرفیت عظیم محیط زیستی، تشکیل کارگروه ویژه برای در دستور کار قرار گرفتن مطالبات رهبری به خصوص در حوزه محیط زیست را از فرماندار شهرستان خواستارم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1273172

مهمترین اخبار ایران و جهان: