نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 16:24

حماسه آزادی خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است

امام جمعه موقت نایین گفت: حماسه آزاد‌سازی خرمشهر در همه ابعاد آن نقطه عطف مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری فارس از نایین، حجت‌الاسلام محمد شریفی امام جمعه موقت شهرستان نایین در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، اظهار داشت: حضرت معصومه(س) از چنان جایگاه والایی برخوردارند که زیارت‌شان موجب شفاعت در درجات بهشت می‌شود و شخصیت عظیمی هستند که امام کاظم (ع) درباره ایشان فرموده‌اند «فِداها ابوها» یعنی پدرش به فدای او باد.

وی افزود: حضرت فاطمه معصومه (ص) الگوی بی‌بدیل برای سبک زندگی دختران ما بوده و بر همه ما واجب است که در شناخت و معرفی این بانوی طاهره بکوشیم.

شریفی با اشاره به اینکه دهه کرامت تداعی‌کننده بخشش و کرامت ائمه اطهار(ع) است، بیان کرد: کرامت به معنای بخشش و عطای ویژه و فوق‌العاده است و تمام مفاهیم سازنده‌ای که ما در فرهنگ اسلامی داریم، در این دهه تداعی می‌شوند.

امام جمعه موقت نایین تصریح کرد: دهه کرامت فرصت مناسبی است تا ما با فضائل امام رضا(ع) و حضرت معصومه(ع) و همچنین با جایگاه امامزادگان آشنا شویم چرا که حضور امامزادگان کرامتی ویژه برای مردم ایران است.

وی ادامه داد: از نشانه های ظهور و بروز کرامت، بخشش به دیگران بوده که بخشیدنی بی‌منت و بدون درخواست و بی آنکه شأن فرد شکسته شود، است که زندگی تمام اهل بیت(ع) سراسر کرم، جود و بخشش بوده و بر همه ما لازم است به چنین کرامتی دست پیدا کنیم.

شریفی عنوان کرد: حماسه آزاد‌سازی خرمشهر در همه ابعاد آن اعم از نظامی،‌ حماسه‌ای و فرهنگی، نقطه عطف مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است و روحیه سلطه ستیز ملت ایران، امروز قوی‌تر و مستحکم‌تر از پیش همچنان در مسیر رشد و بالندگی قرار دارد.

امام جمعه موقت نایین خاطرنشان کرد: سوم خرداد نه فقط یادآور آزادی خرمشهر بلکه یادآور فداکاری‌ها و ایستادگی‌های تحسین برانگیز مدافعان ایران اسلامی در برابر نیروهای متجاوز است که توجه به زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا مخصوصاً شهدای سوم خرداد از ابعاد جهاد تبیین بوده و بر همگان ضروری است.

شریفی خاطرنشان کرد: باید یک ساز و کار قانونی برای جلوگیری از تکرار دهن کجی‌های افراد مشهور و سلبریتی و تنبیه و اعمال قانون مکفی برای افراد تخطی‌کننده ایجاد شود.

پایان پیام/ ۶۳۱۳۰/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1223228

مهمترین اخبار ایران و جهان: