نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 15:41

مقاومت بزرگترین درس آزادی خرمشهر است

امام جمعه خوروبیابانک گفت: امروز بزرگترین درس آزادی خرمشهر درک حقیقت ترجیح هزینه مقاومت بر هزینه تسلیم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوروبیابانک، حجت‌الاسلام محمدحسین رمضانی امام‌ جمعه شهرستان خوروبیابانک با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: در حالی که دشمن بعثی ۷۰ درصد خرمشهر را تخریب کرده و جنایات هولناکی مرتکب شده بود به فضل الهی خرمشهر آزاد و ضربه بزرگی به دشمن بعثی وارد شد که دومینوی شکست‌های صدام از همین جا رقم خورد و توهم غلبه بر ایران را برای همیشه به گور برد.

وی افزود: امروز بزرگترین درس آزادی خرمشهر درک حقیقت ترجیح هزینه مقاومت بر هزینه تسلیم است یعنی اگر ما گمان بریم که تسلیم شدن در برابر دشمن کمتر هزینه دارد یک خیال باطل است. 

رمضانی تصریح کرد: این مقاومت اثرش هم‌اکنون در امنیت ایران متبلور است و از مصادیق این امنیت، عملیاتی شدن ایجاد کریدور راهبردی شمال به جنوب و همکاری روس‌ها با ایران جهت ایجاد این کریدور است.

امام جمعه خوروبیابانک خاطرنشان کرد: ایرانی که در چهارراه بین‌المللی واقع شده است با اجرای این کریدور مسافت ۱۶ هزار کیلومتری برای رسیدن کالاها به اروپا را تبدیل به مسیر ۷ هزار کیلومتری می‌کند که کم‌کم جهان باید به این برسد که از ظرفیت عظیم و وسیع ایران استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه مقاومت اثرش را در اقتدار ایران نیز بروز کرده است، بیان کرد: امروزه می‌بینیم که ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از طی هشت ماه دریانوردی و طی مسافت ۳۶۰ درجه‌ای به دور جهان به ایران برمی‌گردد درحالی که متخصصین فن در حوزه نظامی معتقدند این مانور دریایی تنها از یک کشور ابرقدرت ساخته است و ایران در این زمینه به یک ابرقدرت جهانی تبدیل شده است.

پیری جمعیت بحران امنیتی برای ایران اسلامی

رمضانی با اشاره به روز ملی جمعیت گفت: جمعیت ما تا سال ۱۴۳۰ به سمت پیری می‌رود و آن چیزی که متخصصین می‌گویند نرخ جمعیت باید حداقل ۲/۵ درصد باشد تا از این چالش جمعیتی خارج شویم اما اکنون حدود ۱/۵ درصد است.

خطیب نماز جمعه خوروبیابانک اضافه کرد: ۲/۵ درصد یعنی به ازای هر دو خانواده پنج فرزند باید باشد در حالی که امروزه یا ازدواج‌ها صورت نمی‌گیرد و یا در پیری اتفاق میفتد و یا بعد از ازدواج تمایلی به فرزندآوری نیست، چرا این درک اجتماعی ایجاد نمی‌شود و چرا متوجه این آسیب اجتماعی نیستیم.

وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب که تقریبا یک سال پیش در چنین روزهایی منتشر شده است، گفت: رهبری تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و چاره‌جویی برای نجات کشور از آینده هولناک پیری جمعیت را سیاستی حیاتی و از ضروری‌ترین فرائض دانستند.

رمضانی تصریح کرد: مسئله جمعیت مشکل لاینحل نیست و می‌توان با سیاست درست کشور را از این تله جمعیتی نجات داد و قاعدتاً باید این سیاست‌ها اجرایی شود و این یک ارتباط دو طرفه است که هم سیاست‌گذاران باید درست اقدام کنند و هم مردم باید اقبال داشته باشند.

خطیب نماز جمعه خوروبیابانک افزود: وقتی جمعیت جوان کشور کاهش پیدا می‌کند نیروی محرک کشور و رشد علمی، فرهنگی و خلاقیت کشور کاهش پیدا می‌کند و همچنین پیری جمعیت بحران امنیتی برای ایران اسلامی ایجاد می‌کند پس باید متوجه این قضیه باشیم تا خدایی نکرده روزی با این مسئله مواجه نشویم که همه کشورهای همسایه جوان هستند و ما غالباً جمعیت پیر داشته باشیم ما نباید در این چالش امنیتی گرفتار شویم.

وی با اشاره به روز میراث فرهنگی، بیان کرد: آثار تاریخی و هنری متعدد شهرستان نشان از عمق هویتی و فرهنگی مردمان این مرز و بوم دارد که قرین با ذوق و طبع شعری است البته برخی از آثار در حال تخریب بوده و نیاز به توجه بیشتر مسؤولان دارد.

رمضانی صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات را موتور محرکه تحقق توسعه پایدار جوامع عنوان کرد و گفت: می‌طلبد عزیزان در حوزه ارتباطات کشور و خصوصا اداره مخابرات شهرستان درصدد رشد و توسعه کمی و کیفی مخابرات باشند و این زمینه را برای مشترکین خود تسهیل کنند و البته مشترکین هم باید اقبال به سمت این توسعه داشته باشند.

پایان پیام/ ۶۳۱۳۰/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1223072

مهمترین اخبار ایران و جهان: