نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 14:01

استاندار مرکزی خواستار جدیت مدیران و فرمانداران در جذب اعتبارات عمرانی شد

استاندار مرکزی خواستار جدیت مدیران و فرمانداران در جذب اعتبارات عمرانی شد و گفت: کوتاهی مدیران در جذب اعتبارات به هپچ عنوان پذیرفتنی نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، فرزاد مخلص الائمه ظهر امروز در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی اظهار کرد:‌طرح مولد سازی یکی از طرح‌های مهم اقتصادی دولت در راستای مدیریت بهینه سرمایه‌ها است که باید به درستی اجرا شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون بخشی از سرمایه‌ها و اموال دولتی به صورت بلااستفاده مانده‌اند، تصریح کرد: دستگاه‌ها باید نهایت همکاری را در اجرای این طرح داشته باشند و از نگه داشتند املاک مازاد خود پرهیز کنند.

استاندار مرکزی افزود: هیچ ملک مازادی بدون استفاده نباید باقی بماند، لازم است این سرمایه‌های بدون استفاده به صورت دقیق شناسایی و برای آنها تعیین تکلیف شود.

 طرح مولد سازی نتایج بسیار ارزشمندی به همراه داشته و موجب تامین اعتبارات مورد نیاز طرح‌های نیمه تمام و توزیع عادلانه امکانات می‌شود 

مخلص‌الائمه با اشاره به اینکه اجرای صحیح این طرح نیازمند  هم افزایی و همدلی است، گفت: طرح مولد سازی نتایج بسیار ارزشمندی به همراه داشته و موجب تامین اعتبارات مورد نیاز طرح‌های نیمه تمام و توزیع عادلانه امکانات می‌شود که  دستگاه‌ها نباید در واگذاری و معرفی املاک مازاد خود مقاومت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت بودجه عمرانی استان خاطرنشان کرد: بودجه استان در سال گذشته استان مرکزی ۸ درصد بیش از کل بودجه عمرانی ۶ سال ماقبل خود بود که حاصل عزم دولت برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام است.

استاندار مرکزی خواستار جدیت مدیران و فرمانداران در جذب اعتبارات عمرانی شد و گفت: کوتاهی مدیران در جذب اعتبارات به هپچ عنوان پذیرفتنی نیست.

مخلص‌الائمه همچنین پیرامون نقشه مهندسی فرهنگی استان تصریح کرد:  براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی باید برش استانی این نقشه مهندسی تهیه شود که پژوهش‌های لازم در این زمینه انجام  و پنج مسئله بعنوان اولویت استان مطرح شده است.

تخصیص ۸۰ درصد اعتبارات تملک دارایی

نوربخش عسگری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی نیز اظهار کرد: اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌های استان مرکزی در سال گذشته ۴ هزار و ۲۳۵ میلیارد تومان بود که ۳ هزار و ۳۶۸ میلیارد تومان آن معادل ۸۰ درصد تخصیص یافت.

از سال ۹۵ تا سال ۱۴۰۰ مجموع اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استان مرکزی ۳ هزار و ۴۹۱ میلیارد تومان بوده که ۳ هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان آن معادل ۹۰ درصد تخصیص یافته بود

وی بیان کرد: از سال ۹۵ تا سال ۱۴۰۰ مجموع اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استان مرکزی ۳ هزار و ۴۹۱ میلیارد تومان بوده که ۳ هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان آن معادل ۹۰ درصد تخصیص یافته بود.

به گزارش فارس در این نشست  برش استانی نقشه فرهنگی کشور در این نشست تصویب شد.

 

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1208772

مهمترین اخبار ایران و جهان: