نیوز سیتی!
05 خرداد 1402 - 13:14

فرهنگ و ارشاد مهمترین جایگاه پیشبرد آرمانهای انقلاب اسلامی است

همدان_وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:بنده معتقدم مهمترین جایگاه اعمال پیشبرد و پیشرفت آرمانهای انقلاب اسلامی همین حوزه فرهنگ و ارشاد است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اسماعیلی صبح جمعه در نشست صمیمی با فعالان فرهنگی ملایر اظهار کرد: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مأموریتی مهم و محوری برای خود تعریف کردیم، هدف اصلی این وزارت خانه در دولت سیزدهم عبور از مرحله سوم یعنی دولت اسلامی و رسیدن به جامعه اسلامی است.

وی جامعه اسلامی را جامعه‌ای دانست که در آن زیست مومنانه شیوع حداکثری پیدا کند و افزود: جامعه ایمانی و اسلامی که مقدمه شکل گیری تمدن نوین اسلامی است باید جامعه‌ای پیشرو و عامل باشد.

اسماعیلی افزود: نگاه ما در دولت سیزدهم این است که فرهنگ زیر بنای این تحول رو به جلو است.

وی با تاکید بر اینکه من با قوت در این سنگر قرار گرفتم، گفت: بنده معتقدم مهمترین جایگاه اعمال پیشبرد و پیشرفت آرمانهای انقلاب اسلامی همین حوزه فرهنگ و ارشاد است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابلاغ برنامه‌ای روشن برای سال ۱۴۰۲ به همه بخش‌های حاکمیتی کشور از جمله ائمه جمعه شهرها و استانداران خبر داد و مطرح کرد: تحولات مهمی در نظام بودجه فرهنگ ایجاد کردیم.

اسماعیلی با تاکید براینکه اگر می‌خواهیم فرهنگ ترقی پیدا کند باید آن را از نگاه درجه دومی خارج کنیم، گفت: به تعبیر رهبر فرهنگ مثل هوا است و چیزی است که همه باید در همه جهت گیری ها به آن پایبند باشند.

وی با اشاره به تأثیر فرهنگ یک کشور بر رشد اقتصادی آن کشور، گفت: ما با نگاه اندیشه فرهنگی برآمده از مکتب انقلابی می‌توانیم تغییرات را در حوزه اقتصاد و دیگر حوزه‌ها ایجاد کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد: ما با با اتکا به اندیشه امام راحل، معتقد به دیوار کشی در مقابل علم و فناوری جدید نیستیم.

اسماعیلی با بیان اینکه در حساس‌ترین حوزه یعنی حوزه نرم افزاری جبهه انقلاب اسلامی، مشغول بازسازی و ارتقا این وضعیت هستیم، افزود: در این راه نیازمند همراهی مردم و فعالان فرهنگی هستیم.

اسماعیلی از برگزاری یک المپیاد بزرگ هنری در کشور در تابستان امسال خبر داد و افزود: در همه استان‌ها در حوزه قرآن صدها عملیات فرهنگی مشترک انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه قرآنی فعالیت‌های متنوع در کشور ایجاد کردیم، گفت: بنای ما ایجاد تعامل و برآوردن چهره‌های جدید در حوزه فرهنگ و هنر است.

اسماعیلی برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را یکی از موفقیت‌های این وزارت خانه دانست و افزود: با تحول خوب بودجه، امسال شاهد شکوفایی حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهیم بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر را از شهرستان‌های پیشگام در عرصه فرهنگ و هنر دانست و مطرح کرد: برای فعالیت‌های قرآنی در این شهرستان پیشنهادات خوبی مطرح شد و ما نیز آماده حمایت همه جانبه از همه فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در این شهرستان هستیم.

وی از برگزاری محافل قرآنی در سازمان سینمایی خبر داد و گفت: در مساجد بزرگ تهران و شهرستان‌ها جلسات قرآنی پرشمار مردمی را با قاریان بزرگ آغاز می‌کنیم.

اسماعیلی مهمترین برنامه در برابر جنگ ترکیبی دشمن را گسترش فرهنگ قرآن دانست و بر تولید فیلم‌های قرآنی و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت برای تقویت این مهم تاکید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ما نسبت به ملایر حس عاطفی ویژه داریم، خاطرنشان کرد: از هر طرح فرهنگی در ملایر حمایت می‌کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1239072

مهمترین اخبار ایران و جهان: