نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1402 - 22:38

امیرعبداللهیان به بورل درباره اعدام اسیود چه گفت؟

وزیر امور خارجه در پاسخ به اظهارات بورل در موضوع اعدام «حبیب اسیود»، تصریح کرد: برخی مقامات اروپا به جای اینکه در مقابله با تروریسم عزم راسخ خود را به نمایش بگذراند، متاسفانه با اتخاذ مواضع مداخله جویانه، به ترویج پدیده شوم تروریسم کمک می‌کنند.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عصر امروز (دوشنبه) ۱۸ اردیبهشت ماه تلفنی گفت‌وگو کردند.

در گفت‌وگوی تلفنی بورل با امیرعبداللهیان آخرین تحولات مربوط به روابط ایران و اروپا، گفت‌وگوهای ایران و اروپا و تحولات اوکراین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

لازم به ذکر است، عصر امروز بورل در توئیتر از این تماس تلفنی خبر داده بود.

بورل در گفت‌وگوی امروز با امیرعبداللهیان با استقبال از همکاری‌های در حال انجام بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تداوم و استمرار این همکاری‌ها را مفید و مثبت ارزیابی کرد. 

وی همچنین به برجام اشاره کرد و با بیان اینکه برجام برای اتحادیه اروپا مهم است، خاطرنشان کرد: برای بازگشت همه طرف‌ها به برجام تلاش می‌کنیم.

این مقام عالی اتحادیه اروپا همچنین روند عادی سازی روابط بین ایران و عربستان سعودی را گامی مهم در تقویت ثبات منطقه‌ای خواند. 

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز در این تماس تلفنی، اصل گفت‌وگو بر اساس احترام متقابل را گامی مهم و تعیین کننده برای رفع موانع و حرکت به سمت جلو در مسیر مناسبات اروپا و جمهوری اسلامی ایران برشمرد و با اشاره به گفت‌وگوهای انجام شده اخیر ایران با اروپا گفت: برداشت ما این است که طرف‌های مقابل در مسیر برداشتن گام‌های مثبت قرار دارند.

وی همچنین عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از ابتکارات سازنده استقبال می‌کند.  

امیرعبداللهیان در پاسخ به اظهارات بورل در موضوع اعدام «حبیب اسیود» تروریست حادثه اهواز، تصریح کرد: برخی مقامات اروپا به جای اینکه در مقابله با تروریسم عزم راسخ خود را به نمایش بگذراند، متاسفانه با اتخاذ مواضع مداخله جویانه، به ترویج پدیده شوم تروریسم کمک می‌کنند.

لازم به ذکر است روز گذشته نیز ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات مداخله جویانه برخی دولت‌های اروپایی در پی اعدام سرکرده این گروهک تروریستی واکنش نشان داده بود.

آخرین وضعیت تحولات اوکراین نیز از دیگر مواردی بود که در این گفت‌وگو مورد بررسی قرار گرفت.

امیرعبداللهیان همچنین از نحوه انتشار توئیت گزینشی، ناقص و نادرست در پایان مذاکرات تلفنی از تیم رسانه‌ای بورل انتقاد کرد.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1198928

مهمترین اخبار ایران و جهان: