نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 22:33

پیکر شهید مدافع امنیت در مریوان تشییع شد

مریوان- پیکر مطهر شهید «رزگار تبیره» که شب گذشته و در درگیری با گروهک‌های ضدانقلاب در یکی از روستاهای شهرستان مریوان به شهادت رسیده بود، با حضور مردم شهر مریوان تشییع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، روز شنبه و با حضور اقشار مختلف مردم مرزدار مریوان، پیکر مطهر شهید «رزگار تبیره» که شب گذشته و در درگیری با گروهک‌های ضدانقلاب در یکی از روستاهای شهرستان مریوان به شهادت رسیده بود، تشییع شد.

فرماندار مریوان در مراسم تشییع پیکر شهید رزگار تبیره که در گلزار شهدای مریوان برگزار شد، اظهار کرد: رزگار عزیز امروز شهد شیرین شهادت را نوشید و در جریان بزرگ انقلاب اسلامی نامش را در زمره وفاداران در راه اسلام و کسانی که در راه اعتلای کلمه توحید و در راه نشر معارف اسلامی ایستاده‌اند ثبت کرد.

اسماعیل احمدی گفت: توحید مرزبندی بین ما و دشمنانمان است و در مسیر توحید که بنیان اصلی انقلاب اسلامی و سنگ بنای حضرت امام خمینی (ره) است، اصل اساس حرکت امام اعتلای کلمه توحید بود.

وی افزود: کسانی که در این مسیر گام بر می‌دارند و در جریان توحیدی و صف بندی اعتلای توحید و اسلام موفق می‌شوند دشمن را شکست خواهند داد و در زمره مجاهدین اسلام هستند.

فرماندار مریوان تصریح کرد: مسیر انقلاب اسلامی مسیر روشنی برای اعتلای اسلام است و جمهوری اسلامی برای اعتلای اسلام مسیری را هموار کرده است که علاقه مندان به اسلام در آن تنفس می‌کنند، در آن حیات دارند، در آن هویت پیدا کرده اند و این از برکت خون شهداست.

وی افزود: شهیدان این پرچم را بلند و همچنان سرافراز و همچنان با افتخار حیات بخش قرار داده اند و خیلی از جوانان علاقه‌مندی که به دنبال آرامش و به دنبال یافتن خود هستند در کنار این پرچم زندگی می‌کنند.

احمدی گفت: شهرستان مریوان بیش از هزار شهید را با افتخار تقدیم انقلاب اسلامی کرده و امروز تشییع پیکر این شهید عزیز، گویای همین مسئله است که توحید اسلام و مکتب اسلام هویت ماست.

وی افزود: ما بر اساس این هویت میثاقی را باید بسته باشیم و امروز جوانان ما اگر چه توفیق نشد که در نهضت امام (ره) حضور داشته باشند اما وفادار به آن آرمان و مکتب همچنان در ادامه این راه قدم برمی‌دارند و با جانشین ایشان که پرچم دار این مکتب است عهد می‌بندند.

احمدی اظهار داشت: سیلی خوردگان از انقلاب بدانند و آگاه باشند بیش از ۴۰ سال است که جوانان این مرز و بوم مثل رزگار عزیز ایستاده اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1291128

مهمترین اخبار ایران و جهان: