نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 13:19

یادلین:تحرک تل‌آویو به سوی تقویت روابط با پکن اشتباهی راهبردی است

رئیس سابق شعبه اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی موسوم به امان، سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به چین را اشتباهی راهبردی خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های فلسطینی، «آموس یادلین» رئیس سابق شعبه اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی موسوم به امان تاکید کرد که سفر نتانیاهو به چین یک اشتباه راهبردی است و به منافع تل‌آویو خدشه وارد خواهد کرد

یادلین تصریح کرد که هدف از این سفر در واقع تقلید اقدام عربستان است که چین واسطه نزدیک شدن آن به ایران شد که توافق بین ایران و عربستان اشاره‌ای بود از طرف ریاض مبنی بر اینکه در صورت دور شدن آمریکا از خاورمیانه، گزینه‌های دیپلماتیک دیگری پیش روی خود دارد.

وی اظهار داشت که چنین اقدامی می‌تواند به منافع عالی رژیم صهیونیستی ضربه بزند، چرا که شخصی به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی گمان می‌کند که خیلی زرنگ است و می‌تواند همانند بن سلمان عمل کند و به چین سفر کرده و بایدن را در شرایطی سخت قرار دهد تا ثابت کند تل‌آویو نیز گزینه‌های دیگری دارد اما این یک اشتباه بزرگ است و نتانیاهو اهمیت رقابت بین قدرت‌های سیاسی بزرگ در قرن جدید را درک نمی‌کند.

آموس یادلین تاکید کرد که عربستان بر خلاف رژیم صهیونیستی سالانه میلیاردها دلار کمک از آمریکا دریافت نمی‌کند و از وتوی این کشور در شورای امنیت برخوردار نیست و متکی به کمک‌های مالی آمریکا نیست و حتی سلاح‌های فوق پیشرفته آمریکایی هم در اختیار ندارد.

یادلین عنوان کرد که تل‌آویو برای پیشبرد اهداف بزرگ خود به دولت بایدن نیاز دارد، از جمله ممانعت از دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای و اضافه کردن عربستان به دایره عادی‌سازی روابط.

وی اشاره کرد که چین همواره در سازمان ملل بر علیه رژیم صهیونیستی رای می‌دهد و از حامیان قدیمی و همیشگی فلسطینیان است و ائتلافی راهبردی با ایران دارد.

یادلین تاکید کرد که این اقدام خدعه‌ای است که بعید است به تقویت موضع این رژیم در قبال واشنگتن منجر شود و نتانیاهو گزینه‌های بهتری در اختیار دارد که می‌تواند از آن برای بهبود روابط با آمریکا بهره ببرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1315028

مهمترین اخبار ایران و جهان: