نیوز سیتی!
23 تیر 1402 - 17:06

تظاهرات مردم عراق مقابل سفارت آمریکا در بغداد

مردم عراق در اعتراض به مداخلات آمریکا در امور عراق مقابل سفارت آمریکا در بغداد تظاهرات برپا کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صدها نفر از مردم عراق در واکنش به مداخلات آمریکا در امور عراق، عصر امروز (جمعه)، مقابل سفارت آمریکا در بغداد تظاهرات بر پا کردند.

طبق گزارش رسانه‌های عراقی، در آستانه آغاز این تظاهرات، درهای ورودی منطقه سبز بغداد بسته شدند و همچنین حدود ۳ هزار نیروی امنیتی به منظور جلوگیری از ورود احتمالی معترضان به منطقه سبز در اطراف این منطقه شدیدا محافظت‌شده مستقر شدند.

براساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات علیه سفیر آمریکا و مداخله او در امور عراق شعار سر دادند.

تظاهرات‌کنندگان همچنین با فریاد «الله اکبر الله اکبر... أمریکا الشیطان الأکبر»، خشم خود از مداخله آمریکا در امور عراق، محدود کردن این کشور و ممانعت از پیشرفت عراق بخصوص در مسئله برق و خدمات را ابراز کردند.

پیشتر برخی احزاب و گروه‌های عراقی درباره مداخله آمریکا در امور عراق و به‌ویژه دخالت‌های سفیر این کشور در مسائل داخلی عراق هشدار داده بودند.

برخی از اعضای پارلمان عراق، اواخر سال گذشته، در نامه‌ای به «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق درباره دخالت‌های «آلینا رومانوسکی» سفیر آمریکا در بغداد خواستار توضیح شده بودند.

وبگاه «شفق نیوز» به اسنادی دست یافته بود که نشان می‌داد ۵۲ نماینده عراقی از وزیر خارجه عراق خواسته بودند تا با حضور در پارلمان درباره این مداخلات توضیح دهد.

آلینا رومانوسکی پیشتر در مصاحبه با شبکه «اسکای نیوز» با بیان اینکه آمریکا منطقه را ترک نخواهد کرد، سازمان الحشدالشعبی عراق را که به عنوان نهادی رسمی تحت فرمان نخست‌وزیر عراق فعالیت دارد، گروهی «شبه‌نظامی» خوانده بود.

 

 

 

 

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1358972

مهمترین اخبار ایران و جهان: