نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 03:20

لوکاشنکو: جنگ داخلی در اروپا امکان پذیر است

رئیس جمهور بلاروس روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای با اشاره به حوادث اخیر در فرانسه گفت که جنگ داخلی در اتحادیه اروپا امکان پذیر است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروش عصر روز پنجشنبه هشدار داد که جنگ داخلی در اتحادیه اروپا امکان پذیر بوده و تجاوز به مسلمانان اقدامی حماقت آمیز به شمار می‌آید.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری بلاروسی بلتا درباره احتمال بروز جنگ در داخل اتحادیه اروپا میان ساکنان اصلی این قاره و مهاجران از دیگر کشورها از جمله مسلمانان گفت: «من این را بعید نمی‌دانم اما نمی‌خواهم که این اتفاق در اروپا بیفتد اما اروپایی‌ها به سوی درگیری داخلی پیش می‌روند و درگیری که بسیار بدتر از آن چیزی خواهد بود که در فرانسه روی داد.

وی درباره درگیری ها در فرانسه پس از کشته شدن یک جوان با اصلیت جزایری با شلیک گلوله پلیس فرانسه گفت: «اگر لجبازی پلیس نبود، کاهش تنش امکان پذیر بوده است. زمانی که بحرانی روی میدهد مقامات باید با مردم صحبت کنند. مقامات فرانسه مسئول بخشی از تنش‌ها و درگیری‌های اخیر بوده‌اند».

وی درباره اهانت‌های اخیر به مقدسات مسلمانان در سوئد گفت: «چرا این کار را انجام می‌دهند؟ آیا مقامات سوئد نمی‌توانستند مانع آن شوند؟ البته که می‌توانستند اما سوئدی‌ها این تجاوز را حقی مشروع می‌دانند».

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1339872

مهمترین اخبار ایران و جهان: