نیوز سیتی!
15 تیر 1402 - 00:18

گرمای 50 درجه مهمان بوشهر شد

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر پیش‌بینی کرد که از امروز تا اوایل هفته آینده دمای برخی شهرهای استان به 50 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، پیام مساعدی کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از فردا امروز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده دمای هوا در برخی از شهرهای این استان به آستانه ۵۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته نیز برازجان و خورموج با ۴۵، عسلویه با ۴۴ و جم با ۴۳ درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین دما را در استان بوشهر داشتند و در این مدت گناوه، بوشهر، عسلویه و خارگ نیز به ترتیب رطوبت ۹۴، ۸۹، ۸۳ و ۷۸ درصدی را تجربه کردند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: از فردا و طی هفته آینده در اغلب ساعت‌ها با وزش بادهای جنوبی، رطوبت و شرجی هوا در سطح استان افزایش خواهد یافت بنابراین پیش بینی می‌شود طی این مدت غبار محلی، گاهی وزش باد و طی صبحگاه در برخی از نقاط مه صبحگاهی از پدیده های غالب در سطح استان باشد.

مساعدی گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر به طور غالب صاف همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و فردا در برخی نقاط همراه با مه صبحگاهی پیش بینی می‌شود؛ در همین مدت جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی و از فردا جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در فراساحل ۱۴ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان امروز ۶۰ تا ۱۲۰ و در فراساحل تا ۱۵۰ سانتیمتر و از فردا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

این کارشناس خاطرنشان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۲ و ۴۵ دقیقه ، مد اول ساعت ۹ و ۵۰ دقیقه، جزر دریا ساعت ۱۷ و ۴۰ دقیقه و مد دوم ساعت ۲۳ و ۵۰ دقیقه خواهد بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1336572

مهمترین اخبار ایران و جهان: