نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 15:49

اعطای ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به ناشنوایان همدانی

همدان- معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: طی سال جاری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به ناشنوایان همدانی اعطا شده است.

مرتضی حیدری قطبی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به خبر منتشر شده در این خبرگزاری با عنوان «کوتاهی در به‌کارگیری ناشنوایان در شاغل شدن» اظهار کرد: توانمندسازی در حوزه اشتغال جامعه هدف بهزیستی یکی از خدمات ارائه شده این سازمان به مددجویان است که در این زمینه بهزیستی استان همدان نیز به جد وارد کار شده است.

وی با اشاره به اینکه افراد متقاضی به دریافت این تسهیلات باید دارای جواز کسب، مدرک فنی حرفه‌ای باشند تا بتوان آنها را به سمت ایجاد شغل پایدار سوق داد، افزود: در بحث مشاغل خود اشتغالی، مددجویانی که جواز کسب و مدارک فنی می‌گیرند و اشتغالی را ایجاد می‌کنند، بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه دریافت می‌کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان خاطرنشان کرد: هر کارفرمایی نیز که بتواند از جامعه هدف بهزیستی وارد شغل کند و برای وی اشتغالی ایجاد کند نیز، در قبال هر نفر از مجموعه تحت پوشش می‌تواند ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال دریافت می‌کند.

حیدری با اشاره به اینکه تاکنون بالغ بر ۲۴۴ میلیارد تومان تسهیلات ۴ درصد به تعداد ۲ هزار و ۷۸۵ نفر اعطا شده است، گفت: در اداره کل بهزیستی استان همدان، تمام تلاش ما مبنی بر ورود توانیابان همدانی به حوزه اشتغال و توانمندسازی است.

وی یادآور شد: طی سال جاری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به ناشنوایان همدانی اعطا شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1493072

مهمترین اخبار ایران و جهان: