نیوز سیتی!
26 شهریور 1402 - 13:54

راه‌اندازی مرکز یادگیری در زندان کامیاران

مدیرکل زندان‌های استان کردستان گفت:با هدف ریشه‌کنی بیسوادی، مرکز یادگیری در زندان کامیاران راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مجتبی محمدی در جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش و ستاد سوادآموزی استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امکان تحصیل در دانشگاه برای زندانیان استان فراهم است.

به گفته وی، براساس آخرین آمار 2 درصد محکومین در زندانیان استان بی‌سواد، 23 درصد تحصیلات ابتدایی، 39 درصد مقطع راهنمایی، 21 درصد دیپلم و 3 درصد آنها دارای مدرک فوق‌دیپلم هستند.

وی خاطرنشان کرد: 5 درصد محکومین در زندان‌های استان دارای تحصیلات لیسانس و یک درصد فوق لیسانس و دکترا هستند.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان افزود: مرکز یادگیری در زندان کامیاران راه‌اندازی می‌شود و امیدواریم تا یک سال آینده بی‌سوادی را در زندان‌های استان ریشه‌کن کنیم.

محمدی بر حمایت خیرین از تحصیل فرزندان زندانیان تاکید کرد و گفت: امیدواریم با توجه به قرار گرفتن در آستانه سال تحصیلی جدید خیرین و دستگاه‌های حمایتی نگاه ویژه‌ای به خانواده‌های زندانیان داشته باشند.

خدما‌ت‌رسانی 110 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در طرح سرویس مدارس سنندج

سیدانور رشیدی شهردار سنندج هم در این جلسه اظهار کرد: هر ساله با نزدیک شدن به فصل پاییز و بازگشایی مدارس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج در راستای رفاه حال دانش آموزان تمهیدات لازم را برای ساماندهی سرویس‌های مدارس در دستور کار قرار می‌دهد.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: در همین راستا از ابتدای مرداد ماه جلسات متعددی با شرکت‌های مینی‌بوس‌رانی سطح شهر برای ثبت نام برای سرویس‌دهی مدارس انجام شد.

رشیدی افزود: در مجموع 100 دستگاه مینی‌بوس، 10 دستگاه اتوبوس، 10 آژانس تاکسی تلفنی درون شهری در طرح سرویس مدارس در س.نندج ارائه خدمت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در نخستین روز از بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها ناوگان حمل و نقل عمومی به صورت رایگان به دانش‌آموزان و دانشجویان خدمات ارائه می‌کند.

به گفته شهردار سنندج، باهدف نظارت هرچه بیشتر بر عملکرد سرویس‌های مدارس کمیته نظارت متشکل از واحد بازرسی این سازمان و راهنمایی و رانندگی تشکیل شده و به صورت هفتگی از سرویس مدارس سرکشی خواهد شد.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501472

مهمترین اخبار ایران و جهان: