نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 14:59

تقوای الهی و صبر ما را در حل مشکلات به موفقیت می‌رساند

اصفهان – امام جمعه موقت اصفهان گفت: تقوای الهی و صبر در برابر مشکلات کشور را در حل مشکلات به موفقیت می‌رساند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی در خطبه‌های عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان با تاکید بر اینکه تقوای الهی می‌تواند کارها را تسهیل کند، اظهار داشت: امروز گرفتاری‌های زیادی در زندگی مردم و دیگر امور دیده می‌شود که با تقوای الهی می‌توان همه آنها را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه باید با صبر و شکیبایی در برابر حیله‌های دشمن پیروز شویم، ادامه داد: برخی انقلاب و حکومت اسلام را دوست دارند اما طاقتشان در شرایط سخت کم است و دینشان بسته به گران و ارزان شدن اقلام است؛ این گونه اعتقادات بی فایده است و این افراد به نتیجه ایمانشان نمی‌رسند.

امام جمعه موقت اصفهان دین باید در زندگی اصل باشد و در مقابل سختی‌ها، ناراحتی‌ها، جنگ‌ها و فتنه‌ها باید حفظ شود، اضافه کرد: همانطور که تاریخ انبیا هم آن را به ما آموخته باید تقوای الهی پیشه کنیم چرا که در این شرایط هرچه دشمن خواست مکر کند موفق نخواهد شد.

وی با اشاره به موفقیت‌های کشور در حوزه نظامی گفت: اسرائیل بارها گفته بود ما ایران را از درون نابود می‌کنیم، اما اطلاعات دفاع اسلامی آنچنان معجزه‌ای آفرید و قدرتی نشان داد که قبل از اینکه به نتیجه برسند همه چیز را خنثی کردند.

حجت‌الاسلام میردامادی با بیان اینکه همانطور که رهبرمعظم انقلاب فرمودند ما نزدیک قله هستیم و اگر ملت مقدار دیگری صبر نشان بدهند، به زودی به قله خواهیم رسید، گفت: در هفته‌ای که گذشت اعضای هیئت دولت محضر مقام معظم رهبری رسیدند و ایشان نکات بسیار جامع و جالبی بیان کردند. اولین نکته این بود که اسم رمز دولت‌ها باید رضای الهی و کار برای مردم باشد.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی، رمز پیروزی ما خلوص بود و نکته مطرح شدن این دو نفر یعنی شهید رجایی و شهید باهنر، در جهت‌گیری آنهاست، ادامه داد: جهت‌گیری این ۲ نفر انقلابی و الهی بود، زندگی آنها منطبق بود با سرنوشت آن‌ها یعنی دنبال رضای الهی بودند و اسم رمز دولت‌های ما باید کسب رضای الهی و کار برای خدا و خدمت به مردم باشد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه کارهای انجام شده قابل تقدیر است اما زبان دولت برای بیان آنها رسا نیست، گفت: ذهن مردم با اتفاقات خوب به آن اندازه که شایسته است آشنا نشده و بیان نشده، درحالیکه تعداد قابل توجهی از شاخص‌های اقتصاد کلان رشد را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب گفتند از همه دولت‌ها حمایت می‌کنم اما از این دولت علاوه بر حمایت تمجید هم می‌کنم، ابراز داشت: البته این نکته را هم گفتند که من نگران سفره مردم، معیشت مردم و مشکلات ارز هستم و مسئولان دولتی باید با تمام قدرت بکوشند مردم را از سختی‌ها نجات بدهند و شاهد برطرف شدن تمام مشکلات مملکت باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1479972

مهمترین اخبار ایران و جهان: