نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 11:24

خدمات‌دهی ۱۶۶ موکب استان بوشهر به زائران اربعین حسینی

بوشهر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: امسال در راستای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی ۱۶۶ موکب از استان بوشهر به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: در استان بوشهر ستاد اربعین از اردیبهشت ماه فعال شد و اقدامات در بحث اطلاع رسانی و انجام کارهای فرهنگی، حوزه حمل و نقل، جلب مشارکت‌های مردمی، تأمین اقلام مورد نیاز مواکب، موضوعات امنیت و سلامت زائران انجام گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه در ستاد هماهنگی اربعین استان ۴۸ مصوبه در راستای هماهنگی و تسهیل‌گری و خدمات رسانی ابلاغ و عملیاتی شد، تصریح کرد: همچنین امسال از ظرفیت و توانمندی قشر دانش‌آموزان و دانشجویان استان با مدیریت کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان استفاده شد.

اعزام ۷ تیم آمبولانس

وی افزود: امسال هفت تیم آمبولانس با ۸۲ نفر کادر درمانی به منطقه توسط کمیته بهداشت و درمان به منطقه شلمچه اعزام شدند.

پورات گفت: همچنین با تلاش و همت مسئولین گمرکات استان ۱۱۶ دستگاه کامیونت و تریلر مجوز خروج از گمرکات اخذ شد و ۴۰ دستگاه در حال انجام تشریفات برای اخذ خروج هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: در حال حاضر ۲۳۰ دستگاه اتوبوس با پلاک‌های عمومی، اتوبوس‌های دولتی و شخصی برای خدمات به زائران هم استانی تأمین شده و از ظرفیت شرکت‌های حمل و نقل تحت نظارت اداره کل راهداری، منطقه ویژه انرژی پارس، سازمان‌ها و ادارت دولتی برای انتقال زوار استفاده شده است.

صدور بیش از ۴۸ هزار گذرنامه

وی با اشاره به صدور بیش از ۴۸ هزار گذرنامه در استان بوشهر گفت: صدور گذرنامه اربعین در کوتاه‌ترین زمان صادر شده است و از آمار بیش از ۴۸ هزار گذرنامه صادر شده، تعداد ۶ هزار ۷۵۲ مورد آن تمدید گذرنامه اربعین بوده است.

پورات خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم در زمین اختصاصی در شلمچه از قبیل استقرار پنج کانکس، سرویس بهداشتی صحرایی، تانکر آب شرب و هماهنگی جهت استقرار خودرو آتش نشانی و استقرار تیم هلال احمر، اورژانس، اتفاقات آب و برق از دیگر اقدامات انجام شده توسط ستاد اربعین استان بوشهر بوده است.

وی اذعان کرد: همچنین بیش از ۱۵۰ تن آرد، ۱۵۰ تن برنج، ۷۰ تن مرغ، ۲۰ تن شکر و روغن از سوی ستاد اربعین استان تأمین و تحویل به کمیته مشارکت‌های مردمی شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اظهار کرد: با دستور استاندار بوشهر و کمیته پشتیبانی ستاد اربعین استان، بخشنامه‌ای برای اعطای پنج روز مرخصی تشویقی به کارکنانی که قصد شرکت در مراسم و راهپیمایی اربعین داشتند ابلاغ شد.

وی افزود: امسال در راستای خدمات‌رسانی به زائرین ۱۶۶ موکب از استان بوشهر به ثبت رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1485928

مهمترین اخبار ایران و جهان: