نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 14:51

دیدار ولیعهد کویت با نخست‌وزیر انگلیس

ولیعهد کویت و نخست‌وزیر انگلیس ضمن دیدار در لندن، درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، شیخ «مشعل الاحمد الجابر الصباح» ولیعهد کویت با «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس در لندن پایتخت این کشور دیدار کرد.

خبرگزاری رسمی کویت ضمن اعلام این خبر افزود که در دیدار ولیعهد کویت و ریشی سوناک که در دفتر نخست وزیر انگلیس در لندن برگزار شد، روابط دوستانه بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس گزارش این خبرگزاری، دو طرف همچنین درباره شماری از مسائل مشترک مورد توجه و تازه‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین المللی رایزنی کردند.

خبرگزاری رسمی کویت افزود: ریشی سوناک ضمن ابراز خوشحالی از دیدار با ولیعهد کویت، بر استحکام روابط تاریخی بیش از ۱۰۰ ساله بین دو کشور دوست تأکید و درباره توسعه همکاری‌های مشترک بین دو کشور ابراز امیدواری کرد.

به گزارش رسانه‌ها، ولیعهد کویت در این سفر در مراسم هفتادمین سالروز تأسیس دفتر سرمایه گذاری کویت در انگلیس شرکت خواهد کرد. دفتر سرمایه گذاری کویت در لندن که در سال ۱۹۵۳ تأسیس شده، نخستین صندوق حاکمیتی در جهان است.

گفتنی است که ولیعهد کویت در ژوئیه گذشته با وزیر خارجه انگلیس درباره موضوعات مختلفی از جمله تقویت امنیت و ثبات در منطقه بحث و گفتگو کرده بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1477128

مهمترین اخبار ایران و جهان: