نیوز سیتی!
28 شهریور 1402 - 19:59

خطای انسانی مهمترین علت تصادفات در گلستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با بیان اینکه 60 درصد تصادفات جاده‌ای دو سال اخیر استان در بزرگراه‌ها اتفاق افتاده، گفت: عمده دلایل این تصادفات ناشی از خطای انسانی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، عادل مصدقی امشب در دوازدهمین جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل و هشتمین جلسه شورای ترافیک استان با حضور استاندار گلستان اظهارکرد: ۶۰ درصد تصادفات جادهای دو سال اخیر استان در بزرگراه‌ها اتفاق افتاده و عمده دلایل این تصادفات ناشی از خطای انسانی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان افزود: ۵۰ درصد تلفات جاده‌ای هم به تعداد ۱۸۰ نفر مربوط به عابران پیاده و موتورسواران بوده است.

وی با بیان اینکه دو درصد بزرگراه‌ها، راه‌های اصلی، فرعی و روستایی کشور به میزان ۵ هزار و ۲۵۱ کیلومتر در استان گلستان واقع است، ادامه داد: محورهای شهرستان گنبدکاووس طی دو سال اخیر شاهد بیشترین تلفات جاده‌ای بودند.

به گفته مصدقی، از ۹۵ نقطه حادثه خیز شناسایی شده در استان طی دو سال اخیر ۲۵ نقطه آشکارسازی، ۱۷ نقطه اصلاح و الباقی نیز در دستور کار قرار دارد.

دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل گلستان، آموزش و فرهنگ‌سازی را لازمه دست‌یابی به اهداف کاهش تصادفات و تلفات جاده ای بیان کرد و گفت: نیازمند مشارکت‌های مردمی و تدوین و اجرای برنامه های مداخله‌گری دستگاه‌های اجرایی مرتبط هستیم.

مصدقی گفت: از جمله مهمترین دستگاه‌هایی که به افزایش توان عملیاتی و انسانی آنها نیازمندیم، پلیس راه است.

به گفته وی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان به سهم خود، افزایش پاسگاه‌های پلیس راه و سامانه‌های هوشمند جاده‌ای را انجام داده و در دستور کار دارد.

پایان پیام/۸۳۰۲۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1503172

مهمترین اخبار ایران و جهان: