نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 15:11

معلمان باید پیشتاز عرصه جهاد تبیین در کشور باشند

شهرکرد_استاد اخلاق و حوزه گفت: معلمان و مربیان جهادگران عرصه تبیین و معرفت دینی هستند و باید در عرصه جهاد تببین پیشتاز باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حسین مظاهری صبح چهارشنبه در همایش گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در بین پاسداران شهرکرد اظهار کرد: معلمان و مربیان جهادگران عرصه تبیین و معرفت دینی بوده و دارای مقام والایی هستند و روایات زیادی در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: مهم‌ترین بُعد انسان، بُعد روحانی اوست که مورد تقوی خداوند از آدم ابوالبشر تا قیام قیامت است و باید این بُعد تقویت شود.

آیت الله مظاهری به حدیثی از حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) پیرامون اهمیت خودسازی و تقویت رابطه انسان با خدا اشاره کرد و در تبیین چگونگی ایجاد تحول، اظهار کرد: در روایات و آیات، همواره تزکیه مقدم بر تعلیم است.

استاد اخلاق و حوزه، تصریح کرد: خودسازی مقدم بر تعلیم دیگران است و باید زندگی ما رنگ الهی داشته باشد و رابطه خود با خدا را تقویت کنیم، زیرا محبوبیت بین خلق در گرو تزکیه و تقویت جنبه روحانی در وجود خویش است.

وی، حضرت امام خمینی (ره) را الگوی زندگی معنوی و رابطه با خدا دانست و با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری پیرامون جهاد تبیین، خاطر نشان کرد: جهاد تبیین واقعی وقتی اثر خواهد داشت که از نفس خود شروع کنیم.

استاد اخلاق و حوزه به خاطره خویش از سفر حج در ۳۱ سال پیش به همراه سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و با یادآوری روحیه معنوی این شهید بزرگ، تصریح کرد: تقویت روحیه معنوی بدون پایبندی به فقه محقق نمی‌شود.

وی تحمل رنج و زحمت و مبارزه با دشمنان در تاریخ انبیا و معصومین، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را برای تحقق یک هدف دانست که همانا حاکم شدن فقه در زندگی مردم می‌باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1185928

مهمترین اخبار ایران و جهان: