نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 20:04

جشنواره «فیلم رشد» به خط پایان رسید

اردبیل- پنجاه و دومین جشنواره «فیلم رشد» در استان اردبیل با اکران فیلم‌های منتخب به نقطه پایان رسید تا از آثار برتر تجلیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل عصر پنجشنبه در مراسم پایانی این جشنواره در مدرسه سقایی اردبیل اظهار کرد: در پنج روز گذشته اکران فیلم‌های منتخب رشد را در ۱۵۱ مدرسه و سالن نمایش شاهد بودیم که استقبال گرم مخاطبان از این جشنواره امیدواری را برای برگزاری این رویداد در سال‌های آینده بیشتر کرد.

وی تصریح کرد: اکران فیلم‌های منتخب جشنواره بین‌المللی رشد در استان اردبیل با استقبال ۶۵ هزار نفر از دانش‌آموزان و اولیا روبه‌رو شد که با حضور در سالن‌های نمایش سعی کردند این آثار برگزیده را به نظاره بنشینند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین به تنوع محتوای آموزشی و تربیتی تاکید کرده که یکی از این محتواها اکران فیلم‌ها و نمایش آنها است تا نسل آینده بیشتر با محتوای غنی آنها آشنایی پیدا کنند.

صفری افزود: تلاش ما بر این است تا با تنوع‌بخشی به فضاهای آموزشی و مفاهیم یادگیری در نسل آینده بیشترین تأثیرگذاری و عمق درک مسائل را شاهد باشیم تا زمینه برای تعلیم و تربیت شایسته فرزندان این مرز و بوم فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: محتوای فیلم‌های به نمایش درآمده اغلب با مضامین و مفاهیم تربیتی، اخلاقی و همچنین نگرش درست به مسائل بوده که این خود می‌تواند زمینه‌ساز تحول خوبی در نظام تعلیم و تربیت باشد.

صفری اضافه کرد: در جشنواره «فیلم رشد» که همه ساله در اوایل سال برگزار می‌شود، دانش‌آموزان در مدارس با آثار منتخب این رویداد بیشتر آشنا شده و محیط تعلیم و تربیت آنها با یک بسترسازی مناسب فضای تحولی را به وجود می‌آورد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: در بازدیدی که از سالن‌های نمایش داشتیم، به خوبی حضور گرم دانش‌آموزان و اولیا را در این رویداد شاهد بودیم که در کنار هم سعی کردند با درک مبانی مشترک تعلیم و تربیت زمینه اعتلای این امر را در جامعه فراهم کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1162228

مهمترین اخبار ایران و جهان: