نیوز سیتی!
05 اسفند 1401 - 15:16

نباید تحلیل ارتجاعی جای تحلیل انقلابی را بگیرد/ همه گرانی ها ناشی از قیمت دلار نیست

امام جمعه بندرعباس گفت: نقطه مقابل تحلیل انقلابی که نقاط قوت و ضعف را بیان می کند، تحلیل ارتجاعی است که فقط درصدد بزرگنمایی نقاط ضعف است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته بندرعباس اظهار کرد: چاره اندیشی برای حل مشکلات اقتصادی، اولویت اصلی دولت باشد و دولتمردان تلاش کنند تا فشار اقتصادی بر مردم را کاهش دهند.

وی با بیان این که دشمنان در حال دسیسه اقتصادی در جامعه برای فشار اقتصادی به مردم هستند، خاطرنشان کرد: برخی حوزه ها ارتباط با نرخ دلار ندارد اما شاهد تورم و افزایش بی ضابطه قیمت ها در آنها هستیم که نباید همه چیز را با دلار گره زد.

امام جمعه بندرعباس با یادآوری حماسه بزرگ 22 بهمن امسال و شور انقلابی ملت ایران که توطئه های فراوان بر علیه کشورمان را نقش بر آب کرد، افزود: مسؤولان قدردان این حماسه بزرگ مردمی باشند و کار و تلاش برای توسعه کشور و رهایی از مشکلات را دوچندان کنند.

حجت الاسلام عبادی زاده با تأکید بر ضرورت ارائه راهکار در نقد برنامه ها، بر ضرورت ارائه تحلیل انقلابی از مسائل که توام با بیان نقاط قوت و ضعف است، عنوان داشت: برخی با تحلیل ارتجاعی فقط بر روی نقاط ضعف متمرکز می شوند و نباید اجازه داد تحلیل ارتجاعی جای تحلیل انقلابی را بگیرد چرا که تحلیل ارتجاعی بازی در زمین دشمن است.

وی خاطرنشان کرد: ایران یکی از کشورهایی است که کمترین مبادلات دلاری را دارد و به همین دلیل افزایش قیمت دلار حداکثر ۲۰ تا ۳۰ درصد می ‌تواند در وضعیت موجود تاثیر گذار باشد و این وظیفه دولت است که مسائل اقتصادی را کنترل کند و نباید همه چیز به گرانی دلار گره زده شود.

امام جمعه بندرعباس همچنین با گرامیداشت اعیاد شعبانیه، میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار و نیز میلاد امام سجاد (ع) و روز جانباز را نیز تبریک و تهنیت گفت و نام گذاری این دو روز به نام پاسدار و جانباز را بسیار پرمعنا خواند که بیانگر هویت وجودی این عزیزان در جامعه هستند.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1054172

مهمترین اخبار ایران و جهان: