نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 22:56

دیدار رئیس هیئت مذاکره‌کنندگان جنبش انصارالله یمن با «بوگدانوف»

رئیس هیئت مذاکره کننده جنبش انصارالله یمن و معاون وزیر امور خارجه روسیه در عمان دیدار و رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «محمد عبدالسلام» رئیس هیئت مذاکره کننده جنبش انصارالله یمن و «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده رئیس جمهوری این کشور در غرب آسیا و آفریقا دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، طرفین در این دیدار که در سفارت روسیه در مسقط برگزار شد، آخرین تحولات یمن و اوضاع نظامی، سیاسی و انسانی این کشور را مورد بررسی قرار دادند.

این در حالی است که شورای عالی سیاسی یمن نیز در بیانیه ای تاکید کرد: ملت یمن حق دارد که هر گونه حضور نظامی خارجی را تجاوز و اشغالگری قلمداد کند و برای به دست آوردن آزادی و استقلال کامل از همه گزینه ها استفاده کند.

در بیانیه مذکور آمده است: ائتلاف متجاوز سعودی را مسئول کامل غارت ثروت های ملی و محرومیت ملت یمن از این ثروت ها به مدت ۸ سال می دانیم و بار دیگر مانع تراشی های آمریکا در قبال حصول توافق در زمینه پرداخت حقوق کارکنان را محکوم می کنیم.

شورای عالی سیاسی یمن همچنین از سازمان ملل متحد خواست مانع از قانونی شدن محاصره یمن و رسیدن کشتی ها به بندر الحدیده شود.

پیش از این، «احمد دارس» وزیر نفت و معادن یمن گفته بود که از سال ۲۰۱۸ تا ماه ژوئیه ۲۰۲۲ میلادی، ۱۳۰ میلیون و ۴۱ هزار و ۵۰۰ بشکه نفت یمن به غارت رفته است. وی ارزش پولی این مقدار را ۹ میلیارد و ۴۹۰ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۴۱۵ دلار اعلام کرده بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1059828

مهمترین اخبار ایران و جهان: