نیوز سیتی!
24 اسفند 1401 - 10:22

سفر نخست وزیر عراق به اقلیم کردستان

«محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق در سفر به اربیل با مقامات حکومتی و حزبی اقلیم کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق بعدازظهر دیروز سه شنبه با همراهی یک هیئت بلندپایه دولتی وارد اقلیم کردستان شد و در فرودگاه بین المللی اربیل مورد استقبال «مسرور بارزانی» نخست وزیر و شمار دیگری از مقامات محلی اقلیم کردستان قرار گرفت.

بر اساس بیانیه ریاست اقلیم کردستان عراق، السودانی پس از ورود به اربیل با «نچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان و «مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات عراق دیدار و درباره روابط دوجانبه و تازه‌ترین تحولات عراق و منطقه بحث و تبادل نظر کرد.

سفر نخست وزیر عراق به اقلیم کردستان

نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان در دیدار با السودانی، ضمن اعلام حمایت کامل اربیل از او و دولت فدرال عراق تأکید کرد که تلاش‌های دولت السودانی تا کنون مثبت و امیدوار کننده بوده است.

السودانی نیز از نقش نچیروان بارزانی در نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌های احزاب سیاسی، روابط وی با نیروها، احزاب و گروه‌های مختلف عراقی و تلاش‌ها و اقداماتش برای ایجاد اتحاد و تفاهم قدردانی و تاکید کرد که ثبات و امنیت توسعه در عراق از جمله اقلیم کردستان، با یکدیگر مرتبط است.

دو طرف همچنین بر اهمیت همبستگی و اتحاد بین نیروها و طوایف عراقی برای حفظ ثبات سیاسی در این کشور و ضرورت حل و فصل مسائل بین اربیل و بغداد بر اساس قانون اساسی توافق کردند.

مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان عراق هم دیدار خود با محمد شیاع السودانی را برای آینده عراق «خوشبینانه» توصیف کرد و افزود که با السودانی درباره روابط بین اربیل و بغداد و آینده عراق رایزنی کرده است.

سفر نخست وزیر عراق به اقلیم کردستان

نخست وزیر عراق همچنین طی نشست‌های دیگری با سران نیروها و احزاب سیاسی و نمایندگان گروه‌های مذهبی و قومی در اقلیم کردستان، با آنها درباره وضعیت کنونی عراق و اقلیم کردستان بحث و تبادل نظر کرد. به گفته منابع محلی، السودانی به سلیمانیه نیز سفر خواهد کرد و قرار است با مسئولان حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق نیز دیدار و رایزنی کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1094128

مهمترین اخبار ایران و جهان: