نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 22:35

۸۰ هزار طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد

زنجان-معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: بیش از ۸۰ هزار طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد که برای تکمیل آنها بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جمالی نژاد شامگاه سه شنبه در حاشیه بازدید از بخش های مختلف انجمن خیریه مهرانه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه بیش از ۸۰ هزار طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد، گفت: برای تکمیل آنها بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است عزم مدیران دولتی و شهری اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور است تا مردم شیرینی این پروژه ها را بچشند.

وی افزود: با توجه به تعداد بالای پروژه های نیمه تمام کشور می توان آنها را با تدبیر به بخش غیردولتی و خصوصی واگذار کرد که در خصوص مولدسازی آنها نیز اقداماتی در حال انجام است.

جمالی نژاد تصریح کرد: نه تنها می توان برخی از پروژه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کرد بلکه می‌توان به نهادهایی نظیر شهرداری داد تا تکمیل آنها شتاب گیرد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه در خصوص مولدسازی تدابیر لازم انجام گرفته تا تجارب ناموفق سال‌های گذشته تکرار نشود، گفت: موارد مولدسازی از قبیل مدارس یا موقوفه ها از لیست خارج شده و تمام تلاش بر این است که پروژه هایی که منفعت زیادی برای مردم دارند در اختیار نهادهایی مثل شهرداری قرار بگیرد.

جمالی نژاد افزود: پروژه های زیادی در کشور وجود دارد که اغلب زیرساختی است و در میان آنها طرح های نهضت ملی مسکن از مهمترین ها در کشور محسوب می شود و در اجرای آنها تسریع خواهد شد.

وی با بیان اینکه در دهه فجر امسال ۲۴ هزار و ۸۵۱ پروژه در سطح کشور به ارزش بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید، ادامه داد: تعداد پروژه شهرداری های کشور از دهه فجر تاکنون افزایش داشته است، گفت: در این مدت ۲ هزار و ۹۷۹ پروژه و ۵۷۵ کلنگ زنی انجام شده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه تعداد افتتاحیه ها و کلنگ زنی ها دهه فجر امسال در مقایسه با مدت مشابه سال های گذشته با وجود تحریم ها افزایش چشمگیری داشته است، گفت: تعداد افتتاحیه ها و کلنگ زنی پروژه های کشور در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

جمالی نژاد افزود: در استان زنجان در دهه فجر امسال ۶۵۵ پروژه شهری و روستایی در نظر گرفته شده بود که از این تعداد ۵۵۲ پروژه افتتاحیه و ۱۰۳ طرح کلنگ زنی بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1080128

مهمترین اخبار ایران و جهان: