نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 11:58

معلم تنها به دنبال انتقال علم نباشد/ مردم را از حجاب فراری ندهیم

گرگان- نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه معلم باید اخلاق را به دانش آموزان بیاموزد، گفت: فرهنگ عفاف و حجاب باید به درستی معرفی و طوری رفتار نکنیم که همه را از حجاب فراری دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی پیش از ظهر دوشنبه در دیدار با مسئولان آموزش و پرورش گلستان اظهارکرد: آموزش و پرورش مهم‌ترین سازمان و مدیریت کشور بوده و مهم‌تر از همه بخش‌ها است زیرا در آموزش و پرورش فردی که محور توسعه و پیشرفت است، ساخته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به بیانات امام راحل مبنی بر «معلمی شغل انبیاست»، گفت: این جمله والایی برای معلمان است و باید بدانیم معلمی شغل انبیاست و معلمان همچون پیامبری هستند که به کلاس می‌روند.

نورمفیدی ادامه داد: معلمان قدر و منزلت خودشان و اهمیت شغل معلمی را بدانند و در این زمینه ایفای نقش کنند.

وی تاکید کرد: معلم زمانی که به کلاس می‌رود نباید با بخشی از وجودش برود بلکه باید با تمام وجود در کلاس درس حاضر باشد.

امام جمعه گرگان گفت: معلم در کلاس فقط به دنبال انتقال علم نباشد بلکه باید اخلاق، شخصیت و غیره را با خود به کلاس ببرد تا فرزندان ما از روز اول بفهمند که دارای کرامت و شخصیت هستند.

نورمفیدی با بیان اینکه شخصیت ما نقش گرفته از معلمان است، افزود: شهید مطهری واقعاً شخصیت تأثیرگذاری بود، این شخصیت در هر زمینه‌ای که قلم زده، تا آخر آن موضوع را به سرانجام رسانده است.

وی با اشاره به مسئله عفاف و حجاب هم گفت: فرهنگ عفاف و حجاب باید به درستی به جامعه معرفی شود و طوری رفتار نکنیم که همه را از عفاف و حجاب فراری دهیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه حجاب مسلم دین ما است، گفت: شکی در این مسئله نداریم و اگر شک و تردید کنیم به ایمان ما لطمه می‌زند، حجاب یک امر ضروری همچون نماز خواندن است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1182715

مهمترین اخبار ایران و جهان: