نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 12:42

205 هزار شاغل در صنعت نفت وجود دارد

رئیس شورای فرهنگی منطقه هفت صنعت نفت گفت: بر اساس گزارش وزیر بیش از 205 هزار شاغل در صنعت نفت وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس در ایلام، حسینی رئیس شورای فرهنگی منطقه هفت صنعت نفت در دومین جلسه شورای فرهنگی منطقه هفت صنعت نفت که در سالن همایش هتل زاگرس برگزار شد اظهار کرد: وزارت نفت متولی امور فرهنگی نیست بلکه متولی تامین انرژی، مسائل اقتصادی هستیم. بر اساس گزارش وزیر بیش از ۲۰۵ هزار شاغل در صنعت نفت وجود دارد.

وی افزود: خود ما و خانواده‌های ما علاوه بر اینکه تحت تاثیر فرهنگ جامعه هستیم، فرهنگ ساز هم هستیم. وزارت نفت متولی ترویج فرهنگ بهینه سازی مصرف و کار عالمانه، مجاهدانه و کار با انظباط است.

رئیس شورای فرهنگی منطقه هفت صنعت نفت با اشاره به اینکه وزارت نفت مروج فرهنگ کار با علم است، تصریح کرد: جز وزارت خانه‌هایی هستیم که برترین تاثیرات علمی را در بین سایر وزارتخانه‌ها داریم.

حسینی گفت: ما متولی امور فرهنگی در منطقه هفت کشور هستیم. منطقه هفت شامل استان‌های لرستان، کردستان، ایلام، همدان و کرمانشاه است. قرار است با تشکیل کارگروه‌هایی موضوعات فرهنگی را در سطح منطقه هفت در سال جاری استارت بزنیم. ما باید برای ترویج فرهنگ صحیح سبک زندگی ایرانی_اسلامی برای خانواده‌ها برنامه داشته باشیم. با یک برنامه‌ریزی خوب شور و نشاط را در بین پرسنل و خانواده آن‌ها ایجاد کنیم و آن را به جامعه انتقال بدیم.

وی افزود: در این جغرافیا طی چند سال اخیر بک کنگره و رویداد بزرگ به نام اربعین رخ می‌دهد. این یک فرصت خیلی خوب برای شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت است. از این فرصت می‌توان برای خدمتگزاری به مردم و همکاران در مجموعه وزارت نفت استفاده کنیم و ساختارهای مناسبی را ایجاد کنیم.

رئیس شورای فرهنگی منطقه هفت صنعت نفت تاکید کرد: در سطح شرکت‌های که در منطقه ایجاد شده‌اند پتانسیل و ظرفیت‌های خوبی وجود دارد. ما پتانسیل‌های ورزشی خوبی داریم. باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در خصوص برنامه‌های آموزشی نیز برنامه‌های واحدی داریم که باید بتوانیم آن را در بین تمام شرکت‌ها اجرا کنیم. در خصوص جوانی جمعیت و خانواده باید بتوانیم در سطح منطقه آموزش‌هایی داشته باشیم. اردوی راهیان پیشرفت یکی دیگر از برنامه‌ها است. برنامه‌های دیگری همانند اشاعه فرهنگ اقامه نماز، اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در سطح منطقه در بین شرکت‌ها باید برنامه‌ریزی کنیم. همچنین باید برنامه‌های مشترکی در خصوص کوهنوردی نیز برگزار کنیم.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1177915

مهمترین اخبار ایران و جهان: