نیوز سیتی!
12 فروردین 1402 - 10:22

امدادرسانی ۱۴۰۰ حادثه دیده نوروزی توسط هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد+تصاویر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد از پوشش امدادی ۷۴ حادثه در طرح ملی امداد و نجات نوروزی در این استان خبر داد .

کاظم فلاحی دوست در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: طرح ملی امداد و نجات نوروزی همزمان با سراسر کشور و با هدف انجام عملیات های امداد و نجات و پوشش حوادث طبیعی و غیرطبیعی ویژه ایام نوروز از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه دارد.

 وی بیان کرد: از ابتدای طرح تاکنون به همت و تلاش نجاتگران و امدادگران در معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد و حضور روزانه ۹۰ نفر نیروی عملیاتی در ۶ پایگاه امداد و نجات ثابت، ۸ پایگاه امداد و نجات سیار و پشتیبانی ۱۸ تیم عملیاتی امداد و نجات ذخیره، استفاده از ۲۵ دستگاه خودروی کمک دار ، اعزام ۶۶ مورد آمبولانس موفق به پوشش ۷۴ حادثه ( اعم از برف و کولاک، جاده ای ،کوهستان ،حضوری ،ساحلی و... ) و امدادرسانی به مسافرین نوروزی و هم استانی های شده ایم . 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد : انجام عملیات های امداد و نجات ، پوشش به موقع حوادث، تسکین آلام آسیب دیدگان ناشی از حوادث ،ارائه خدمات تخصصی امداد و نجات ، همکاری با دستگاه‌های دیگر امدادرسان و همچنین با توجه به افزایش آمار مسافرین و ترددها در مسیرهای مواصلاتی پوشش امدادی سفرهای نوروزی از اولویت‌های طرح امداد و نجات نوروزی می باشد.

فلاحی دوست عنوان کرد: تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ با اعزام ۲۹۷ نیروی عملیاتی در قالب ۹۶ تیم امداد و نجات به ۱۴۱۱ حادثه‌دیده خدمات امدادی ارائه دهیم که از این میان جان ۴۰ نفر نجات داده شده است.

وی گفت: در مقایسه با همین مدت مشابه در سال گذشته شاهد افزایش بیش ۱۰۰ درصدی حوادث امدادرسانی شده توسط این جمعیت بوده ایم که یکی از دلایل آن شرایط آب و هوایی متفاوت با نوروز ۱۴۰۱ و ریزش نزولات آسمانی و حوادث ناشی از آن در نوروز ۱۴۰۲ می باشد.

پایان پیام/۸۲۰۳۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1120559

مهمترین اخبار ایران و جهان: