نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 11:56

فاکتور خرید، ملاک گرانفروشی در بازرسی‌ها است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در بازرسی از فروشگاه‌های لوازم خانگی، ملاک عمل برای گرانفروشی، بر اساس فاکتور خرید است و فروشندگان موظفند قیمت‌ها را بر اساس فاکتور خرید با احتساب سود قانونی درج کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مجید گلشنی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در جلسه بررسی مسائل و مشکلات فروشندگان لوازم خانگی اظهار کرد: در راستای تعیین قیمت اقلام، قیمت مصوب کارخانه طبق فاکتور خرید مد نظر است و تنها در صورتی که قیمت‌های جدید به صورت رسمی و طبق فاکتور خرید اعلام شود، فروشندگان مجاز به تغییر قیمت‌ها هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: در غیر اینصورت بازرسان در صورت مشاهده افزایش قیمت‌ها بیش از حد مجاز طبق فاکتور خرید، با عنوان گرانفروشی با آن برخورد خواهند کرد.

وی با تاکید بر لزوم ثبت خرید و فروش لوازم خانگی در سامانه جامع تجارت یادآور شد: فروشندگان موظف هستند همه معاملات خود را در سامانه جامع تجارت و موجودی خود را در سامانه جامع انبارها ثبت کنند، در غیر اینصورت در بازرسی‌ها با واحد مربوطه به عنوان قاچاق کالا یا احتکار برخورد خواهد شد.

گلشنی تصریح کرد: همکاران اداره کل صمت در زمینه آموزش، اجرا و رفع مشکلات احتمالی در مورد سامانه‌های مذکور همواره پای کار هستند لذا ضروری است واحدهای تولیدی و صنفی در صورت مشاهده هرگونه مشکل موارد را برای رفع و یا در صورت وجود مشکل در سیستم برای هماهنگی با بازرسان اعلام کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در بازرسی‌ها در گام نخست برخورد جدی با واحدهای صنفی فاقد جواز کسب انجام می‌شود، افزود: صنوف ملزم هستند در صورت اتمام زمان جواز در اسرع وقت نسبت به تمدید آن اقدام کنند.

وی در مورد عدم فروش لوازم خانگی توسط واحدهای تولیدی خاطر نشان ساخت: در این خصوص مذاکراتی با واحدهای تولیدی بزرگ صورت گرفته است که نتیجه آن طی روزهای آتی اعلام می‌شود.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1137515

مهمترین اخبار ایران و جهان: